برنامه های مدون دراویش در حوزه هنری
هنر نزد دراویش است و بس

درویش داعشی

راه راه: درحالی‌که استخدام کاملا رسمی تنی چند از دراویش در حوزه هنری لرستان بازتاب‌هایی را به همراه داشت، این دراویش با ارائه برنامه‌ای مدون از اقدامات فرهنگی پیش‌رو، مشت محکمی بر دهان منتقدین شدند. شاید هم ماچ. خیلی دقیق در منابع ذکر نشده ولی یک چیز محکمی شدند.

۱-شنبه‌ها؛ ارائه خدمات اکستنشن موی سیبیل طبق آخرین متدهای روز اروپا (سیبیل بلوند هم موجود می‌باشد)

۲- یکشنبه‌ها؛ اعطای گواهینامه پایه یک، دو، سه…پایه دنده به دنده…پایه چرا نمی‌خنده. متقاضیان حتما حتما باید شنبه‌ها برای اکستنشن بیایند.

۳- دوشنبه‌ها؛ اکران مستند “سیبیل آتشین”

۴- سه‌شنبه‌ها؛ آموزش نحوه صحیح قرائت نماز به گونه‌ای که حواستان به محل پارک اتومبیلتان نیز باشد که جرثقیل نبرد.
۵- چهارشنبه‌ها؛ همایش با موضوع “چگونه سیبیلی سازگار با جهت وزش باد داشته باشیم”؟
۶- پنج‌شنبه‌ها؛ آشنایی با نت‌های موسیقی و نحوه آزاد کردن صدا از زیر سیبیل. بطوریکه صدایش کل خیابان پاسداران را وردارد. شرکت در این کلاس منوط به اکستنشن موی سیبیل در روز شنبه می‌باشد.
۷- جمعه‌ها؛ اغتشاش آزمایشی. با توجه به نیاز عزیزان به غنی‌سازی شایسته اوقات فراغت، سلسله اغتشاشات آزمایشی با هدف سنجش میزان تسط به کلاچ اتوبوس، استفاده بهینه از تایر ماشین مردم و مداخله در بحران با استفاده از چماق، از سرفصل‌های این دوره‌های آزمایشی خواهد بود.

همانطور که ملاحظه می‌شود، استخدام دراویش در یک قطب فرهنگی هنری پربیراه نبوده که هیچ، خیلی‌هم باراه بوده. چراکه این افراد با داشتن برنامه‌ای مدون، نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ این مرز و بوم خواهند داشت. حالا شاید وسطش یک اغتشاشی چیزی به تورشان بخورد و بروند ولی باز برمی‌گردند.

ثبت ديدگاه




عنوان