رمزگشایی صحبت های روحانی؛ تیتر روحانی
وعده های پفکی

راه راه: حتما تا به حال به این نکته پی برده‌اید که رئیس‌جمهور محترم بسیار سریع‌العمل بوده و هنوز جمله در نوک زبانش جاری نشده، عینش را در کشور پیاده کرده و ما را هم پیاده می‌کند.
با این که داغ دل‌تان تازه می‌شود اما برخی از این جمله‌ها را مرور می‌کنیم:

*خیال‌تان از دلار راحت باشد*
وحشت نکنید، فرار نکنید همین اول متنی، این یکی واقعا محقق شد. خیال ما که واقعا راحت شد. در حال حاضر بیشتر از قبل نمی‌توانیم با خیال راحت دلار بخریم. اینکه انسان با خیال راحت نتواند یا با خیال ناراحت نتواند مهم است دیگر.

*اَُنچنان رونق اقتصادی ایجاد خواهیم کرد که کسی به یارانه نیاز نخواهد داشت*
چمدان بستی کجا می‌روی، نترس این‌ها دیگر اعمال شده و دوباره خواندنش درد ندارد.
در کدام دولت شما دیدید که روغن سه کاره تولید شود جز دولت تدبیر. هم روغن سه‌کاره تولید شود هم بقیه روغن‌ها سریعا محو شوند. این حد از تلاش فقط از یک ریل‌گذار برای دولت بعدی بر می‌آید. و واقعا دیگر کسی نیست که بتواند به یارانه‌اش نیاز داشته باشد، من‌که کسی را نمی‌بینم. اصلا به کارش
نمی‌آید.
*شعار من نجات اقتصاد ایران است*
گریه نکنید، چرا خودتان را می‌زنید؟! اگر بگویم توجه ویژه به مسکن و نجات کشور از بیکاری و گرانی نیز از وعده‌های وی بوده حتما می‌خواهید سکته‌ کنید. نگاه ویژه و دقیق دولت تدبیر به اقتصاد واقعا کمرشکن بوده است. باور ندارید کمی کمرتان را جابه‌جا کنید تا یادتان بیاید. یعنی اُنچنان کشور را نجات داده که دولت بعدی باید یکی دو سال از خدمتش را پا روی پا انداخته و فقط به جمع‌کردن این نجات‌ها بپردازد.

شرایط برای ادامه‌ متن فراهم نیست، همین‌جا تمامش می‌کنم چرا که می‌ترسم با شنیدن گشایش‌های برجامی، قالب تهی کنید.

 


 

✅ در این شماره از طنز راه راه به موشکافی صحبت های روحانی پرداخته شد. رئیس جمهور گفته بود: با وجود همه سختی‌ها، در کشور قحطی و صف طولانی کالا وجود ندارد.

ادامه تیترها را از اینجا بخوانید:

ثبت ديدگاه




عنوان