بررسی خیلی دقیق و رفتارشناسانه مردم در شب یلدا
چه کسی پسته مرا خورد؟

معرفی بهترین کتاب روانشناسی سال
[برگرفته از تجربیات عینی و رفتارشناسی مردم در شب یلدا]
 
این کتاب که به تازگی در جشنواره آخرین یلدای مادربزرگ رونمایی شده است به تحلیل شخصیتی و روانشناسانه افراد در شب یلدا می‌پردازد. مختصرا به بخش‌هایی از این کتاب ارزشمند اشاره خواهیم نمود.
فردی که فقط پسته می‌خورد و بسته یا باز بودن پسته او را در مسیر رسیدن به هدف خود اندکی سست نمی‌کند: 
این فرد از روحیه و قدرت بدنی بالایی برخوردار است. او می‌تواند تحت هر شرایطی همه رقیبان را کنار بزند و پیروز میدان باشد. او با کسی شوخی ندارد. او ثابت می‌کند که گاهی سنگ بزرگ نشانه زدن است و محدودیت‌ها و چارچوب‌های از پیش تعریف شده را قبول ندارد. فقط کافی است به حرکات او هنگام مواجهه با پسته در بسته دقت کنید. آن گاه می‌بینید که سنگ بزرگ خود را چگونه از جیب درمی‌آورد و به جان پسته می‌افتد. در تاریخ آمده است که اولین امپراتور مغولستان نیز با میزبان خود این‌چنین ‌کرد.
 
فردی که پسته‌ شور‌ها را فقط در دهان می‌خیساند و دوباره به ظرف آجیل بر‌می‌گرداند: 
این فرد می‌تواند یکی از بزرگان و دلسوزان فامیل مانند مادربزرگ باشد. او بسیار فداکار است و نمی‌خواهد عزیزانش به فشار خون مبتلا شوند. او برای خانواده خود سفیر سلامتی است. این تیپ شخصیتی قدرت غلبه بر خواسته‌های نفس خود را ندارد؛ در نتیجه نمی‌تواند کاملا به کاسه آجیل دست رد بزند. اگر در کنار این عزیزان نشسته‌اید در برداشتن پسته تعلل کنید تا بلکه خشک شوند و چندشتان نشود.
 
فردی که فقط کشمش و تخمه کدو می‌خورد:
او فردی بسیار درون‌گرا می‌باشد و در امور روزمره زندگی هرگز اهل ریسک نیست. عدم انتخاب نخودچی به همراه کشمش نشان می‌دهد خطرپذیری در زندگی این فرد تا حدی مقدور است که به وجهه اجتماعی او در فامیل آسیب نزند. به سلامت خود می‌اندیشد و با انتخاب کشمش و تخم کدو می‌خواهد به بقیه بگوید حفظ سلامتی در اولویت زندگی او است. این افراد درون‌گرا ممکن است گاهی بقیه را بپیچانند. می‌توانید موقع ترک میهمانی به جیب‌های آنان دقت کنید.
 
فردی که نه تنها پسته نمی‌خورد بلکه به تخمه کدو هم با اکراه نگاه می‌اندازد: 
او در میهمانی‌ها شبیه یک فرد شکست خورده است. اعتماد به نفس پایینی دارد و خود را چاق می‌پندارد. همیشه در حال رژیم گرفتن است اما بقیه هر گاه او را می‌بینند نامردی نکرده و به روی او می‌آورند که اصلا تغییری نکردی عزیزم! او در شب یلدا نیز از خانه برای خود یک کاسه پوره کرفس، یک لیوان شیر محتوی جو دو سر و یک فنجان چای سبز آورده است که نشان از جدیت او در رعایت برنامه غذایی اخیرش دارد.
 
فردی که به ظرف انار زل زده است ولی موز بر‌می‌دارد: 
به نظر می‌رسد با فرد تنبلی روبه‌رو هستید. انتخاب او میان یک کاسه انار دان شده همراه گلپر و نمک و موز قطعا برعکس خواهد بود زیرا حتی دیگر نیاز نیست وقت با ارزش خود را صرف گرفتن پوست موز کند. او به رغم تنبل بودن، فردی بسیار باهوش است و آینده روشنی در زمینه‌های ورزشی مثل فوتبال دارد. چرا که رونالدینیو نیز به چپ دروازه نگاه می‌کرد و به راست شوت می‌زد. مغز این افراد نسبت به سایرین خطوط و پیچیدگی‌های بیشتری دارد؛ اما به صورت کلی از وزن و حجم کمتری برخوردار است.

يك ديدگاه

  1. ریحون ۱۴۰۲-۱۰-۰۳ در ۵:۳۵ ب٫ظ- پاسخ دادن

    عالی بود دمت گرم

ثبت ديدگاه




عنوان