کلاغ‌ها و سگ‌ها

راه راه: در پی گرانی گوشت و مطرح شدن مقوله قاچاق گوسفند به خارج، کلاغ‌ها و سگ‌های ایران در بیانیه‌ای رسمی ضمن تبریک جایگاه اجتماعی جدید گوسفندان نکات ارزنده‌ای را به ایشان گوشزد شدند.
در این بیانیه آمده است:
گوسفند! حال که دری به تخته خورد و شاخصه‌های اقتصادی چنان ضربتی بر اقتصاد کشور وارد نمود و شما گوسفندان نیز قاطی از ما بهتران شده‌، دارید به اقصی‌نقاط گیتی پهناور صادر می‌شوید، تمنا داریم کمی از گوسفندیت فاصله گرفته و بیاندیشید! البته بر همگان واضح است که اندیشیدن، عملی سخت و طاقت فرسا است که اولش نیز درد دارد.
از قضای حاجت، حالا چشم همه به دهان شماست و جهانیان به طرز احمقانه‌ای شما گوسفندان عزیز را نماینده جامعه حیوانات ایران می پندارند! مباد که زرق و برق این تازه به دوران رسیده‌ها، چشم گوسفندی‌اتان را پر کند و آن دیار را با آرمان‌شهر سهراب اشتباه بگیرید. قایقی که با آن سفر می‌کنید مربوط به تیمور بینابینی و چنگیز سیبیل، دو تن از قاچاقچیان محترم گوسفند است و هیچ شباهتی به قایق سهراب نداشته و ندارد. فلذا هر کجا بروید آسمان همین رنگ است. گول رفتار مودبانه و متشخصانه سگ‌های آن دیار را نخورید که به وقتش پاچه‌گیران قهاری هستند و کلاغ‌های آن‌جا نیز پس از پایان تاریخ مصرفتان چنان فضله بر قامتتان خواهند ریخت که تا شعاع هشتصد متری خانه خود توان تردد بیشتر نداشته باشید.
با آرزوی سفری خوش که در طبع گوسفندی‌اتان تحولی در خور ایجاد کند.

 
 
 
 

ثبت ديدگاه




عنوان