الهه‌های تازه کشف شده یونان باستان!
کَنفسیوس، فیفاموس، سلبریتوس، با دم شیر بازیوس!

به تازگی و طی اکتشافات صورت گرفته در منطقه‌ای در جنوب یونان، مورخان و باستان‌شناسان به دست‌نوشته‌ای با قدمت چند هزار سال دست پیدا کرده‌اند که حاوی اسراری مهم در ارتباط با باورهای اساطیری در یونان باستان است. یکی از این مورخان که نخواست نامش فاش بشود در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همان‌طور که می‌دانید در یونان باستان، اعتقاد به الهه‌ها بسیار رایج بوده، به‌طوری که مردم آن زمان برای آب خوردنشان هم الهه‌ای در نظر می‌گرفتند؛ وی در ادامه افزود: ترجمه دست‌نوشته کشف شده، به معرفی الهه‌های جدیدی منجر گردید که نام و ویژگی‌های آن‌ها طبق این دست‌نوشته به این صورت است:

۱- کَنفسیوس، الهه فستیوال در یونان باستان. طبق باور یونانی‌ها، کَنفسیوس، برادر کوچک‌تر اُسکاروس الهه هنر و فرزند دوم الهه جوایز در یونان اساطیری، یعنی سیاه‌نمایوس جایزه‌بگیروس می‌باشد. در توصیف کَنفسیوس، چنین آمده که به مرتبه‌ای از قدرت رسیده بود که لاشخور را رنگ و جای ققنوس به یونانیان باستان قالب می‌کرد.

۲٫ فیفاموس، الهه توپ و تور در یونان باستان. یونانی‌ها، فیفاموس را رقیب سرسخت الهه حلقه‌‌های رنگی، یعنی المپیوس، برای جلب نظر و ازدواج با سیاسینیس، الهه نه به سیاست، در یونان باستان دانسته‌اند. البته فیفاموس نیز هم‌چون المپیوس، پس از ملاقات با الهه شیطانی طویلیواسرائیلوس، به تسخیر این الهه در آمد و در نهایت هر دوی آن‌ها برای همیشه به ازدواج با این الهه شیطانی رضایت دادند.

۳- سلبریتوس، الهه‌ سنگ پا در یونان باستان. در باور یونانی‌ها، سلبریتوس در میان الهه‌های یونانی، عجیب‌ترین آن‌ها بوده است. سلبریتوس یکی از اصلی‌ترین عوامل به قدرت رسیدن کلیدیوس، الهه رونق در یونان باستان بوده است که بعدها نه تنها در ارتباط با نقش خود در به قدرت رسیدن کلیدیوس به کسی جواب نمی‌دهد، بلکه از همه سوال هم می‌پرسد.

۴- با دم شیر بازیوس. الهه کارهای خطرناک، در یونان باستان. به اعتقاد یونانی‌ها، عمر این الهه بسیار کوتاه بوده، به‌طوری که در عنفوان جوانی وقتی برای خوش خدمتی به خدای بزرگ یونانیان، بایدنوس، پا روی دم شیر می‌گذارد، شیر عصبانی شده و بلافاصله او را می‌خورد. به همین جهت این نام‌گذاری برای او صورت گرفته است.

این مورخ در پایان گفت‌وگوی خود گفت: تا اکتشافات بعدی، خدانگهدار!‎ ‌

ثبت ديدگاه




عنوان