کی از همه بحرانتره؟

راه راه: بدون شک سالی که گذشت، سالی مملو از ظهور و بروز بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی بود که اگر بخواهیم شب عیدی دلتان نخواهد، این سال را به یک مغازه تشبیه کنیم، نه تنها ویترین همه‌چیز تمام و جامعی از بحران خواهد داشت، بلکه انبارها هم پر است و از هر نوع و سایزی که بخواهید بحران در آن یافت می‌شود.

اما گل سرسبد و مشتری‌کُش ویترین، قطعا بحرانِ مدیریت بحران است.

نه اینکه خدای ناخواسته مسئولین سوء مدیریت داشته باشند یا عمدا بخواهند ها، نه، دستشان برکت دارد!

یعنی شما یک قطره آب بدهید دستشان، برایتان سیل درست می‌کنند، یک گوله برف بدهید تا بهمن راه نیندازند ول کن ماجرا نیستند. غیر از برکت، ویژگی مثبت دیگر این عزیزان، فرق نگذاشتن بین بحران‌هاست.

بین اتفاقاتی که می‌افتد تبعیض قائل نمی‌شوند حالا می‌خواهد یک بحران ناگهانی مانند زلزله باشد، یا یک بحران درازمدت مانند آلودگی هوا، کم آبی یا ریزگرد. آنقدر صبر می‌کنند تا درازمدت‌ها هم به بحران ناگهانی تبدیل شود و آن‌وقت همه بحران‌ها را با همان روش غافلگیری همیشگی مدیریت می‌کنند. اگرچه عزیزان مسئول تعمد ندارند، ولی در عالم حوادث طبیعی، موجی از نگرانی و سردرگمی پدیده‌ها را دربر گرفته است.

یعنی خودشان الآن نمی‌دانند قرار بوده باران سیل‌آسا باشند یا نم‌نم بارون؟ نمی‌دانند نعمت هستند یا عذاب. خلاصه وضعیت به شدت تیر تو پر است. امسال که متأسفانه غافلگیر خواهیم شد، اما امیدواریم مسئولین با برنامه‌ریزی در سال آتی حداقل بتوانند بحران شخصیتی این پدیده‌های عزیز را برطرف سازند.

ثبت ديدگاه




عنوان