چطوری تا 1400 مخارج را مدیریت کنیم
جناب ۱۴۰۰ لطفا خودت رو به ما برسون

راه راه: آقا بد زمونه ای شده. بببببد. خرج و مخارجا که حسابی رفته بالا. درآمدا هم که بیشتر شبیه درنیامدا شده! البته میگن تا ۱۴۰۰ همینه بعدش ایشالله درست میشه ما هم دعا می کنیم درست بشه
تا ۱۴۰۰ هم سعی می کنیم کارهایی انجام بدیم که خرج نداره
مثلا به جای اینکه زن و بچه رو برداریم هی هرشب هرشب بریم رستوران و پیتزا و چیپس و پنیر و غذاهای فست فودی سفارش بدیم که هزار درد و مرض و عوارض برای سلامتی مون داره، می ریم پارک نون و پنیر و آبدوغ خیار می زنیم به بدن! کلی هم برای سلامتی مفیده. خرجش هم یه کم خیار و ماست و آب و گردو و ادویه ست.
البته میگن گردو گرون شده که خب چه بهتر. گردو گرمی میاره باعث میشه آدم هی جوش بزنه.
چی؟ ادویه گرون شده؟
حالا ادویه هم گرون شده اونم فدا سرتون. ادویه هم خیلی مهم نیست همین که یه نمکی باشه کافیه اونم نبود با نمک خودتون بخورید نوش جان تون… جان؟
لبنیات هم؟ ماست هم که شامل لبنیات میشه…
الان پس چی می مونه؟ بذارید یه حساب سرانگشتی بکنیم. یه خیار داریم. یه لیوان آب. دیگه چی؟
آهان بقیه چیزا گرون شده. خب با یه لیوان آب و خیار خداییش نمیشه رفت پارک…
آقا اصلا چرا زندگی رو سخت می گیرید. خب برید پارک ولی چیزی نخورید. کی گفته حتما باید برید پارک کلی خرج گردو و ماست و نون و ادویه کنید که چی؟ که آقا و خانم هوس آبدوغ خیار کردن. میخوام نکنن تو این گرونی.
عوضش با هم بلند شید شال و کلاه کنید سوار ماشین بشید برید پارک با هم دوست باشید بهم احترام بذارید به بزرگترها احترام بذارید، حرفشون رو گوش کنید بهشون سر بزنید صله رحم کنید که اتفاقا همین احترام گذاشتن هیچ هزینه ای نداره. خیلی هم راحته. مخصوصا در برابر بزرگترها.
جان؟
بنزین کارتی شده، سهمیه ای شده؟
آهان یعنی پارک و اینور اونور هم نمیشه رفت…
آقا خب چه کاریه؟! شما میخوایید به زن و بچه و پدر و مادرتون احترام بذارید کی گفته باید با ماشین برید.
بیا، هوا رو ببینید. اینم نتتیجه سوار ماشین شدنتون. هی هوا رو آلوده می کنید ملت مریض میشن. اگه راست میگید پیاده برید احترام بذارید. درسته دیر میرسید ولی هوا پاک می مونه بدن خودتون سالم می مونه حالا درسته مثلا اگه بخوایید برید شهرستان پدر و مادرتون رو ببینید پیاده یکی دوماهی طول میکشه ولی خب دیگه هم فاله هم تماشا. دو سه بارم این کار رو بکنید حسابی مشغول میشید ایشالله ۱۴۰۰ هم زودتر خودش رو به ما می رسونه.

يك ديدگاه

  1. ابراهیم کاظمی ۱۳۹۸-۰۷-۱۳ در ۲:۳۵ ب٫ظ- پاسخ دادن

    نیم فاصله ها رو حذف می‌کنه ننویسید

ثبت ديدگاه




عنوان