ادامه حیات در وضعیت بی برقی
تاریکِ مخوفِ لاکچری شو!

راه راه: در خبرها اعلام شده «مصرف برق در سه دهک بالای درآمدی جامعه بیش از صنایع کشور است. اما با این وجود هیچ مکانیزم تنبیهی موثری برای کنترل آن وجود ندارد.»
خب ما اینجا با دو نوع مشکل مواجه هستیم؛ یکی نبود مکانیزم تنبیهی مناسب و دومی آن سه دهک پر درآمد که کل تولید نیروگاه‌های برق را حیف می‌کنند.
تا اینجای کار اصلا به من و شما مربوط نمی شود. یکی پول دارد، دوست دارد مصرف کند. پولش را هم که می دهد. مکانیزم تنبیهی هم که اصلا دوره و زمانه‌اش گذشته و حتی اگر کسی را تنبیه کنند، از بالا می آیند و پدرش را در می آورند.

اما از آنجایی که این روزها هوا به شدت گرم است و هی برق می رود و می آید و اعصاب و شاید وسیله برقی سالمی برای ما و شما نگذاشته باشد؛ چند پیشنهاد برایتان داریم:

نکته اول:

به خودتان بگویید اینکه آن سه دهکی‌ها چقدر مصرف می‌کنند و برقشان هم قطع نمیشود به ما ربطی ندارد و ما حق نداریم دیگران را قضاوت کنیم. به هرحال باید یک فرقی بین معمولی‌ها و لاکچری‌ها باشد یا نه!؟ خوب است دیگر پست اینستاگرامی نگذارند؟ خدا را خوش می آید؟ راضی می شوید؟

نکته دوم:

اگر نکته اول جواب نداد و فشار گرما تاب و توانتان را برید و دیگر بی‌خیال دنبال کردن پست اینستاگرامی و عکس ماشین مدل بالای آن‌ها شدید، در دلتان و به صورتی که بچه مچه نشنوند، چند فحش آب‌دار به آنها بدهید. شاید این موجب وصل شدن برق یا خنک شدن هوا و یا حتی کم مصرف کردن عزیزان نشود، ولی دلتان خنک می شود و با خنک شدن دل، بقیه اعضای بدن هم شروع به خنک شدن میکند. مطلب علمی است و امتحانش را پس داده است.

نکته سوم:

اگر نکات اول و دوم جواب نداد و گرمای هوا با شما به زبان فارسی سخت سخن گفت، باید با دوستان خود هماهنگ شوید، اقدام به کامنت‌گذاری هوشمند زیر پست‌های عزیزان مرفه کنید و یک‌دیگر را نیز تگ کنید و سرگرم شوید. ممکن است بپرسید «چه نوع کامنت‌های هوشمندی؟» خب باید بگویم که برای مثال بروید و از شاعرانه و لاکچری بودن خانه‌ها در صورت کم نور بودن بگویید، مثال هم بیاورید. کافه‌های بالای شهر مثال‌های خوبی هستند.
یا مثلا چالش تحمل هوای گرم راه بیندازید، که هرکس بیشتر بدون کولر زنده بماند برنده است. این‌ها چالش‌های تخصصی هستند و مو لای درزشان نمی رود.
یا می‌توانید تبلیغ لاغری و برنزه شدن پوست را در این هوای مطبوع و داغ تابستانی بکنید. شاید لاغر نشوند، ولی پوستشان می سوزد و جزغاله می شود و دلتان خنک میشود و مابقی نکته دوم!

اگر خواستید حتی میتوانید بگویید جدیدا در فرانسه، کانادا حتی ایتالیا مد شده است که بدون کولر و برق زندگی میکنند. حتی بعضی از شهرهای امریکا مثل «اسلب سیتی» در نزدیکی «سن دیگو» را مثال بزنید که بخاطر همین مد چند وقتی است برقشان را کلا قطع کرده اند. در کل همه تلاشتان را بکنید تا بدون خون و خون ریزی مصرفشان را کم کنند.

نکته چهارم:

اگر همه نکات قبلی جواب نداد، در خبرها آمده است که هر کس بمیرد، شهرداری یک قبر رایگان به او میدهد. زیر خاک هم که خنک است دیگر چه می خواهید!؟

ثبت ديدگاه




عنوان