روش‌های موفقیت
امتحانات همه ۲۰

باتوجه به شروع امتحانات ترم مدارس، روش‌های تضمینی موفقیت را خدمت‌تان ارائه می‌کنیم.

ماسک بزنید و سرفه کنید: هوا، هوای آنفولانزا، سویه‌های به‌روز کرونا، مننژیت، بِری‌بِری و… است. ماسک‌ بزنید‌. درون همان ماسک مطالبی را که فراموش می‌کنید، به‌صورت خلاصه‌وار بنویسید. هرچه بیشتر نشانه‌های آنفولانزایی و مرض‌های دیگر را داشته باشید حوزه استحفاظی‌تان گسترده‌تر است و هیچ مراقبی جرأت نمی‌کند به شما نزدیک شود. نفستان را داخل دهید و بازدم را با سرفه‌ای سنگین‌ اگزوزی بیرون دهید. چشمان‌تان را نیمه‌باز نگهدارید و خمارگونه. اگر چشم‌ها را بمالید قرمز شوند که بهتر، اگر عطسه هم کنید که چه بهتر. البته اگر شب قبل قرمه‌سبزی، خوراک لوبیا یا فلافل خورده‌اید، مواظب باشید که بدن‌تا‌ن هنگام عطسه، بایدنی رفتار نکند. (آبرو مهم‌تر از امتحان است!)

لباس زیاد بپوشید: فصل زمستان است و سرد. هرچه بیشتر لباس بپوشید، موقع درآوردن، می‌توانید از جای خود بلند شوید و سرتان را عین جغد تا ۱۹۰ درجه بچرخانید و به برگه‌های دیگران نظارت کنید. قبل از این مرحله، می‌توانید بگویید که این‌جایی که نشسته‌اید سرد است و می‌خواهید جای‌تان را عوض کنید‌. تا سه چهار جا می‌توانید بروید. پس جای زیاده‌خوان‌ها را از قبل شناسایی کنید.

گام نسبتاً آخر: اگر هیچ‌یک از موارد بالا جواب نداد، به راهکار بعدی متوسل شوید: زیربرگه‌نویسی و واسطه قرار دادن اقوام و نزدیکان استاد. همچنین نوشتن شرح مشکلات خانوادگی، طلاق دایی و‌ زن‌دایی، سرطان بدخیم شوهرخاله و گران بودن دارو و نیز بالا بودن نرخ ارز و مردن پدربزرگ و بو گرفتن جنازه او در سردخانه به دلیل نداشتن خرج کفن و دفن، توصیه می‌شود.

گام آخر: ریلکس باشید. بعد از ۳ سال کرونایی، تعطیلات دو‌ سه هفته‌ای به‌خاطر تعطیلی آلودگی و هر دلیل معتبر و نسبتاً معتبر دیگر، از محیط امتحان دور بوده‌اید و طبیعی است که میز امتحانتان را از شلغم پخته‌ سوئدی تشخیص ندهید. هرچه دیرتر صندلی و شماره خود را پیدا کنید و سر جای خود بنشینید، فرصت بیشتری دارید تا به سرچ کردن جواب امتحانات در فضای مجازی برسید. دو سه دور چرخیدن در سالن و دید زدن برگه‌های دیگران چیزی از ارزش‌های شما کم‌ نمی‌کند. بلکه به وزن برگه‌ شما اضافه هم می‌کند.

ثبت ديدگاه




عنوان