گزارش لحظه به لحظه تاج‌گذاری پادشاه انگلیس
او پادشاه من نیست

شنوندگان عزیز با گزارش لحظه به لحظه مراسم با شکوه تاج‌گذاری پادشاه انگلیس، از بخش خبری بی‌بی‌سی فارسی، در خدمت شما هستیم. با ما باشید.
چارلز بزرگ، بعد از ماه‌ها عزاداری در سوگ نابهنگام ملکه فقید تصمیم گرفتند که به ندای مشتاقان حضورشان در شمایل پادشاهی لبیک گفته و مردم بریتانیای کبیر را از شوک فقدان ملکه درآورند و امروز این انتظار به سر خواهد آمد؛ هر چند داغ این فقدان الی‌الابد بر قلب ما خواهد بود. همانطور که می‌بینید حتی در این مراسم هم، همکاران من لباس مشکی به تن دارند… (عه چی میگی هی لباسمو می‌کشی؟ آهان پخش رادیوست) خب! بریم ادامه مراسم رو داشته باشیم.
هم‌اینک کالسکه اسب‌دار پادشاه و ملکه از کاخ خارج شده و در حال حرکت به‌ سمت کلیسا هست. جالبه بدانید که این اسب سمبل حرکت‌کردن مردم، مثل اسب، به سمت آینده روشن بریتانیای کبیر است. دانشمندان دانشگاه استمفوردبریج در جدیدترین یافته‌های خود، بر اثر انعکاسیِ ورقه‌های طلا صحه گذاشته‌اند و همین باعث شده تا کالسکه پادشاه از طلا باشد تا هر دعای خیری که مردم در حق خانواده سلطنتی می‌کنند به خودشان برگردد. این میزان توجه به مردم حیرت‌آوره واقعا.
 شما نمی‌بینید؛ ولی من دارم می‌بینم که پلیس تخم‌مرغ‌هایی را که مردم برای شکستن زیر چرخ‌های کالسکه، برای چشم‌زخم‌نخوردن پادشاه با خودشان آورده‌اند را جمع‌آوری می‌کند تا در فرصت مغتنم بین فقرای لندن پخش کند، که البته چون لندن فقیری ندارد، آنها را به دربار می‌برد تا صبحانه کارکنان شود. در لندن و حومه، سال‌هاست مردم زندگی در کنار خیابان را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند این مراسم را از نزدیک ببینند. این خیابان‌خواب‌ها می‌گویند که قرار است فرزندان‌شان هم همین‌جا بزرگ شده و زندگی کنند تا مراسم کالسکه‌سواری پادشاه بعدی را از نزدیک ببیننند. Wow چه انتخاب هوشمندانه‌ای.
عده‌ای با جمع‌آوری خروجی اسب‌های کالسکه به عنوان عنبرنسا، سعی بر درمان بیماری‌های تنفسی خود دارند. یافته‌های دانشمندان دانشگاه هاروارد آمریکا، اثر افزایش قد، کاهش فشار خون و افزایش قوای جسمانی این خروجی‌ها را تایید نموده است. باور ندارید تو ویکی‌پدیا سرچ کنید.
با گذر کالسکه از خیابان‌ها و رسم شاه‌کِشون، کالسکه وارد کلیسا می‌شود.
قرار است اسقف اعظم، روغن مقدس را بر پس‌کله و صورت و شانه‌های شاه جدید بمالد و همین الان متوجه شدیم که مالید. حوله‌ای که با آن روغن اضافی روی سر پادشاه را پاک کرده‌اند را بوسه می‌زنم. آه چه عطر دل‌انگیزی. جای شما خالیه شنوندگان عزیز. به نیابت از شما این حوله را به سر و صورتم هم می‌کشم.
به‌علت سنگینی زیاد الماس‌های کوه نور، تشخیص داده شده که این الماس‌ها روی تاج نصب نشود تا باعث آزرده‌خاطری همسر پادشاه نگردد و اکنون مراسم تاج‌گذاری به پایان رسید و پادشاه و همسر پادشاه داخل بالکن کاخ آمدند و پادشاه برای مردم دست تکان داد و به داخل برگشتند. 
لازم هست که بدانید غذای مخصوص شاه و همسر وی، که آشپز دربار اگر لطف اعطا‌کننده مقام پادشاهی شامل حالش شود، باید آن را تهیه کند، تارت تاج‌گذاری نام دارد که این تارت با سبزیجات و باقالی تهیه می‌شود. اگر می‌خواهید به دستور پخت این تارت شگفت‌انگیز دست پیدا بکنید، فقط و فقط با ارسال کلمه تارت به سامانه پیامکی ما، دستور پخت این تارت خوشمزه را با ۷۰ درصد تخفیف و با مبلغ استثنایی ۹۹ پوند و ۹۹۹ شیلینگ دریافت نمایید. 
جمعیت و خیل مشتاقان سلطنت همچنان در خیابان‌های اطراف پرسه می‌زنند و گویی دل‌کندن از این بزم برای‌شان سخت است. پلاکاردهایی با نوشته «او پادشاه من نیست» که بیانگر این است که او فقط پادشاه من نیست و متعلق به همه است در دست دارند. پلیس هم با دادن اطمینان خاطر به آنها و با گفتن «آره پادشاه همه‌تونه» آنها را متفرق می‌کند.
این گزارش هم از بخش خبری بی‌بی‌سی فارسی به پایان رسید و بنا به درخواست شما عزیزان تکرار آن تا آخر این هفته، هر روز همین ساعت پخش خواهد شد. خب! می‌ریم به استودیو و با همکاران‌مون که مشغول طبخ تارت سبزیجات هستند همراه می‌شیم.

ثبت ديدگاه




عنوان