یک پله تا سکوی قهرمانی تصادفات
بگذارید خودش کارش را بکند!

مقام قهرمانی تصادفات

راه راه : باخبر شدیم کشورمان از نظر ایمنی در تصادفات رانندگی از بین ۱۹۰ کشور جهان در رده ۱۸۹ قرار گرفته و فقط یک پله تا سکوی قهرمانی فاصله دارد. به همین منظور در این متن سعی کردیم یکسری راهکار ارائه دهیم تا به امید خدا بتوانیم در سال آینده مقام قهرمانی را به دست بیاوریم.

۱. بگردیم و ببینیم
بگردیم و ببینیم آن کشوری که اول است، اگر جیبوتی نیست پس کجاست؟! و تحقیق کنیم ببینیم آن کشور چکار کرده که ما نکردیم که توانسته به این موفقیت دست پیدا کند و از آنها الگوبرداری کنیم.

۲. کاری نکنیم
در رابطه با ایمنی جاده‌ها خداراشکر مشکلی نداریم و اگر کاری نکنیم و اوضاع جاده‌ها به همین صورت باقی بماند، جاده‌ها خودشان کارشان را می‌کنند و ما را به قهرمانی می‌رسانند.

۳. گوش کنیم
چند روز پیش آقای مدیرعامل ایران خودرو گفتند: بنز و هیوندا نمی‌توانند استانداردهای خودرویی ایران را پاس کنند. این واقعا حرف صحیحی است. ایشان به خوبی آینده‌نگری کرده و با حرفشان علاوه بر حمایت از تولید خودروهای داخلی، موجبات کسب عنوان قهرمانی را نیز فراهم ساخته‌اند. ما باید به حرف ایشان گوش کنیم.

۴. برخوردمان را هدفمند کنیم
ما که ثابت کرده‌ایم برخوردمان عالی است و زرت و زرت قطارها و کشتی‌هایمان به هم می‌خورند و کوهمان هم به هواپیما می‌خورد؛ باید کاری کنیم این برخوردها را در جاده‌ها شاهد باشیم؛ مثلا کشتی‌ها در دل کویر و وسط یک جاده بخورند به هم یا وسط جاده‌ها کوه بکاریم. به این صورت وقتی خودروها با سرعت بالا در حرکتند، وقتی به این موانع می‌رسند نمی‌توانند ترمز کنند و باقی ماجرا.

۵. گول بمالیم
با کاشتن تابلوهای گول زننده، سر راننده‌ها را گول بمالیم. مثلا اگر قرار است جاده باریک شود، تابلوی سیگار کشیدن ممنوع را بگذاریم یا مثلا به جای تابلوی خطر ریزش کوه، تابلوی همه چی آرومه نصب کنیم.

ثبت ديدگاه




عنوان