خبرکش
تا باشه از این تحریم‌ها

تحریم‌ها کجاست؟
اف‌ای‌تی‌اف اجرایی شد! شاید عجیب باشد، اما گویا تحریم‌ها نیز برداشته شده است! جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران با توجه به روند افزایشی واردات واکسن کرونا و کاهش قیمت سیمان به فکر فرو رفتند! چرا که بارها از سوی مسئولان دولت قبل عنوان شده بود که تحریم و اف‌ای‌تی‌اف، مانع اصلی واردات واکسن و دلیل افزایش قیمت‌ها در کشور می‌باشد. همان کارشناسان که به فکر فرو رفته بودند، از مسئولان دولت قبل پرسیدند: اکنون که تحول خاصی در شرایط بین‌المللی برای رفع تحریم‌های ظالمانه رخ نداده و ادعاهایی همچون ضرورت پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف برای رفع مشکلات کشور هم به وقوع نپیوسته است، چگونه است که الان این اقدامات انجام شده است و شما نتوانستید؟ مسئولان دولت قبل در حالی که به سقف بالای سر خود می‌نگریستند، در پاسخ به این سوال گفتند: گرانی در کشور بیداد می‌کند و معلوم نیست چرا آنقدر واکسن بی‌رویه به کشور وارد می‌شود؟ چرا دولت به فکر مردم نیست؟!

فرانسوی بیاموزید
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: از مهر امسال شاهد اجرای آزمایشی دروس آلمانی و فرانسوی در کنار زبان انگلیسی در پایه هفتم خواهیم بود و دانش‌آموزان می‌توانند یکی از این زبان‌ها را انتخاب کنند. وی افزود: البته چالش هایی در این باره وجود دارد که تامین معلم برای اجرا و تدریس، از جمله آنهاست. در پی این سخنان جمعی از واکنش‌نشان‌دهندگان واکنش نشان دادند. یک واکنش‌نشان‌دهنده با اشاره به اینکه دانش‌آموزان هنوز در همان زبان انگلیسی مانده‌اند، شیوه تدریس زبان در مدارس را مشکل دار دانست. واکنش نشان‌دهنده در ادامه افزود: برخی از شهرها همان معلم انگلیسی را هم ندارند، معلم آلمانی و فرانسوی پیشکش! رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پس از شنیدن این واکنش گفت: تازه این را فراموش کردم بگویم که در سال‌های گذشته از ورود زبان چینی به مدارس هم صحبت‌هایی به میان آمده بود و زبان چینی هم شرایط خاص خودش را دارد. واکنش دهنده دوباره واکنش نشان داد و گفت: آی اَم بلاک بُرد.

ما هم معروف شدیم!
یک گروه موسیقی بازداشت شد. روز گذشته خبر احضار و بازداشت اعضای یک گروه موسیقی در دزفول منتشر شد و به نقل از فرمانده انتظامی آن شهر عنوان شد: اجازه نمی‌دهیم وجهه شهرستان دارالمومنین و آبروی دزفول مخدوش شود! انتشار این خبر سیل عظیمی از واکنش‌ها و کامنت‌های منفی در فضای مجازی را به همراه داشت. سرانجام پس از چند ساعت، مسئول این گروه موسیقی اعلام کرد: خبری که پخش شد را تکذیب می‌کنیم و همچین چیزی پیش نیامده و این خبر صحت ندارد! پس از این تکذیبیه، یکی از فعالان فضای مجازی با شک به اصل این ماجرا، در یک کامنت خطاب به این گروه موسیقی اعلام کرد: اگر واسه بقیه آب نشد، لااقل واسه شما که نان خواهد شد!

ثبت ديدگاه




عنوان