علت تقدیر سازمان یونیسف از بن سلمان چه بود؟
تبدیل شیر به پنیر

به دنبال تقدیر سازمان یونیسف از دولت سعودی بر آن شده ایم تا در این یادداشت تحلیلی-پژوهشی با گردآوری تصاویر خدمات عربستان به کودکان یمنی پرده از این خدمات برداریم.

خب شما در این تصویر یکی از کودکان یمن را مشاهده می‌کنید که علی‌رغم سن کم و جثه‌ی کوچکش قادر به بلند کردن اجسام سنگین است که نشانگر افزایش سطح سلامت و تعذیه کودکان است.

همچنین نقش عربستان در تبلور استعداد کودکان یمنی در رشته وزنه‌برداری معادل نقش برنامه‌ی عصر جدید در ایران است که در تصویر زیر به آن نیم نگاهی شده است. البته به علت انجام کار تیمی (۲ نفره) نظر مخاطبان و داوران جلب شد و این دو کودک با رای مستقیم یکی از داوران به فینال رفتند.

 

رواج بازی‌های محلی مثل دزد و پلیس در بین کودکان یمنی از دیگر خدمات عربستان سعودی است. همانطور که در این تصویر می‌بینید این کودک به جای بازی با تبلت و گوشی، هیجان بازی دزد و پلیس را با گوشت و پوست و استخوان لمس می‌کند و تفنگ واقعی را از نزدیک می‌بیند. روان‌شناسان پیش‌بینی می‌کنند در کودکان یمنی که در ۲۰ سال آینده ملزم به سپری کردن دوران سربازی هستند ترس از خدمت وجود ندارد و این جوانان مشتاقانه به سربازی می‌شتابند.

 

این تصویر نیز از مادر و کودک یمنی است که بخاطر وزن ایده‌آل خود سوژه‌ی عکاسان مقیم یمن شده‌اند. تناسب اندام کودکان یمنی یکی از معضلات همیشگی عربستان سعودی بوده است. کودکان یمنی زیر یک سال به هیچ وجه اجازه خوردن غذای پر کالری و پرچرب مثل شیر مادر یا شیر خشک یا حتی شیر پاستوریزه را ندارند، کلا شیر هم خیلی دوست ندارند. در تحقیقات یکی از نظامیان سعودی در این منطقه آمده است که کودکان یمن بعد از خوردن شیر، با تبدیل شیر به پنیر و استفراغ آن اعتراض خود را نشان داده‌اند. در نتیجه یک گرم هم چربی در بدن این کودکان پیدا نمی‌کنید. ماهیچه هم البته پیدا نخواهید کرد ولی مهم چربی است که سلامتی کودکان را به خطر می‌اندازد.

 

ثبت ديدگاه




عنوان