زنگ انشا
تصمیم‌ها برای چه گرفته می‌شوند؟

موضوع انشا: در سال جدید، به چه اهدافی می‌خواهید برسید؟
خانم اجازه؟! تا گفتید موضوع انشا سال جدید می‌باشد، ما باید سال جدید را به شما و خانواده محترمتان تبریک بگوییم. ببخشید که دم سال تحویل، یک پیامک بزرگ با کلی گل و‌ بوته فرستادیم و یادمان رفت آخر متن، اسمش را عوض کنیم!
خانم، موضوع انشا اهداف در سال جدید می‌باشد.
پدر ما اول سال، تصمیم گرفت که دیگر اخبار تلویزیون را نگاه نکند‌. او از صبح تا غروب در تاکسی خودش، از غروب تا شب هم در خانه، فقط پای اخبار بود. مقرّش هم دوتا بالش روی هم بود و کنترل‌ها هم همیشه به او تحویل داده‌ می‌شد. از بس اخبار نگاه می‌نمو‌د که از اخبار زنگ زدند گفتند، بگذارید خانواده هم یک نگاهی به دیگر شبکه‌ها کنند، اگر خبر مهمی اتفاق افتاد به شما شخصی اعلام می‌کنیم تا در تاکسی آن را تحلیل بفرمایید؛ انقدر استرس تکراری بودن اخبار را به ما ندهید.
مادرمان، امسال، کتاب «۱۲۱ روش برای لاغری» را عیدی گرفت و دیگر تصمیم گرفت که لاغرتر شود. پدرمان گفت که همین‌جوری خوب می‌باشد اما او باور نمی‌نمود و باز هم تصمیم گرفت از اول قرن، صبح‌ها پیاده‌روی کند.
برادرمان امسال دیگر تصمیم گرفت که از فضای مجازی و هرچه هست درآمدی داشته باشد. بالاخره هرچه باشد از صبح تا شب پای آن کوفتی (به گفته‌ی پدرم) می‌باشد.
اما خودمان تصمیم گرفتیم که ۱۳ روز عید ۱۰۰ صفحه از ریاضی امسال را کار کنیم. یعنی حدودا روزی ۸ صفحه.

پدرمان دیگر از امسال فقط پای اخبار شبکه‌های مجازی می‌باشد. او از صبح تا غروب در تاکسی خودش، از غروب تا شب هم در خانه، فقط با گردن روبه پایین پای کانال‌ها و صفحه‌های خبری می‌باشد.
مادرمان، صبح‌ها پیاده‌روی می‌کند و با گرسنگی بیشتری، صبحانه و ناهار و شام بیشتری می‌خورد. تازه اشتهای واقعی‌اش را بعد از این پیاده‌روی دیدیم.
برادرمان هم که در عید، بعد‌از دیدن ۳۰ فصل از چهار سریال، تصمیمش را به قرن جدید بعدی موکول نمود
ما هم که گفتیم که خواندن ریاضی را رندش کنیم، ۱۰ روز و روزی ۱۰ صفحه که نشد، ۸ روز و روزی ۱۲,۵ صفحه که نشد، ۵ روز و روزی ۲۰ صفحه که نشد، یک روز و کل ۱۰۰ صفحه که آن‌ هم خوردیم به سیزده‌به‌در…

ما از این انشا نتیجه می‌گیریم که باید درون عید برنامه‌ریزی نکنیم‌. هر هدفی می‌گذاریم باید بگذاریم برای اولین شنبه بعد از تعطیلات. این بود انشای ما.

ثبت ديدگاه




عنوان