طرح کاهش تعداد نیازمندان توسط دولت
دو تیر با یک میلیون

راه راه: در حالی که با شیوع ویروس کرونا موجی از سردرگمی، سر درد و سر در گریبانی مردم را در بر گرفته و سطوح خارجی و داخلی اقتصاد و چرخ‌هایش جولانگاه کویید نوزده شده بود، مسئولین دولت در حرکتی هوشمندانه موفق شدند نیازمندان به کمک‌های دولتی را کاهش دهند. این اقدام همزمان با جبران تمام زیان‌های مالی مردم و کسب و کارها صورت گرفته است.

در گام اول این اقدام ویروس شکن، مقرر شد، طوری که آب در دل کسی تکان نخورد یارانه مردم به خودشان به صورت وام واگذار گردد و سپس با سود اندک ۱۲ درصدی باز پرداخت شود. اما فاز دوم و غافلگیر کننده این اقدام برای ویروس‌ها و مردم، بخش احراز هویت سرپرستان خانوار بود که طبق برنامه و با بازدهی هر چه تمام در حال انجام است. به گفته کارشناسان که در این مورد کار سختی هم برای شناسایی نداشتند، پیش‌بینی میشود با تشکیل صف‌های خرید سیم‌کارت تعداد متقاضیان دریافت وام ظرف مدت دو هفته کاهش چشمگیری داشته باشد.

هنوز اظهار نظری مبنی بر تعلق وام به ورثه درگذشتگان احتمالی در اثر ابتلا به کویید ۱۹در صف‌های ثبتنام سیمکارت از سوی مسئولین صورت نگرفته اما شنیده‌ها حکایت از مشمول شدن ورثه در اختصاص وام یک میلیونی دارد. لازم به ذکر است ارائه سیمکارت متوفی قابل پذیرش نبوده و وراث می‌بایست خودشان دوباره جهت تهیه سیم در صف بایستند.

ثبت ديدگاه




عنوان