راهنمای گام به گام اعتراضات مدنی به سبک فعالان حقوق حیوانات ایران/
با ما حیوان را به خانه ببرید!

راه راه: روزنامه “ایندیپندنت”: مقامات آمریکایی تصمیم به کشتن ۴۵ هزار راس اسب وحشی برای ایجاد فضای مناسب، مراتع و مزارع جهت پرورش گاو، گرفته‌اند و این تصمیم، مخالفت شدید فعالان جنبش حقوق حیوانات را به همراه داشته است.

از آن‌جا که ما نیز در ایران فعالان خیلی باحال و کلا جالبی در زمینه خیلی چیزها و مخصوصا این چیزها داریم، بر خود لازم دانستیم که چند پیشنهاد و راهکار برای کمک به فعالان جنبش حقوق حیوانات آمریکا ارائه نماییم و بصورت قدم به قدم این قشر را تا سرمنزل مقصود یاری رسانیم. لازم به ذکر است که این پیشنهادات امتحان پس داده‌اند و هیچ‌جوره رد خور ندارند.

۱- تجمع کنید. ابتدا و پیش از هر اقدامی، لازم است شما فعالان حقوق حیوانات جلوی دفتر رئیس سازمان محیط زیست آمریکا تجمع کنید.
۲- پلاکارد را فراموش نکنید. در گام بعدی، شما باید دارای پلاکاردهایی باشید که روی آن‌ها شعارها و درخواست‌هایتان را نوشته باشید.
۳- درستش این است که شعارهای روی پلاکاردها این باشد: “کشتن حیوانات را متوقف کنید”. “حیوان‌ها هم جان دارند”. “میازار اسبی که یونجه کِش است، که جان دارد و جان شیرین خوش است”. اما طبق مدل اعتراضاتی که اخیرا در ایران شد و حسابی هم جواب داد، این شعارها پیشنهاد می‌شود: “من همان اسب هستم”. “من همان گاو پرورشگاهی هستم”. “من همان اسب هستم و تو همان گاو هستی”. “من از بالاتنه اسب هستم و از پایین تنه گاوم”. من همان مرتع سبز هستم و اسب را بیشتر دوست دارم” و شعارهایی نظیر این!
۴- جنجال رسانه‌ای به راه بیاندازید. با رئیس سازمان محیط زیست‌تان بریزید روی هم و از او بخواهید که بیاید و در تجمعات‌تان سخنرانی کند.
با رعایت این ۴گام، شما نتیجه مورد نظر را خواهید گرفت.

ثبت ديدگاه




عنوان