زخم های زندگی مکرون

راه راه: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دو روز پس از انفجار بیروت به لبنان رفت و نصیحتشان کرد که ساختار سیاسی‌شان را اصلاح کنند تا دیگر نیترات آمونیوم هایشان منفجر نشود. برای این کار هم تا اول سپتامبر بهشان وقت داد. اما خواسته او تا چه حد منطقی است؟

مکرون از بچگی عاشق اصلاح ساختارها بود. ۱۶ ساله بود که تشخیص داد ساختار خانوادگی معلم ۴۰ ساله اش ایراد دارد. مسئولیت انجام اصلاحات را هم خودش به عهده گرفت، یعنی آن قدر کرم ریخت که معلمش با سه بچه از شوهرش جدا شد. بعد هم با هم ازدواج کردند. اما حدس می زنید چه قدر طول کشید تا اصلاحات مدنظر آقای مکرون روی ساختار آن خانواده اعمال شود؟ ۱۴ سال! تازه پنج نفر هم بیشتر نبودند!

خلاصه مکرون برای اخذ مسئولیت یک خانواده زپرتی چهارده سال آزگار معطل شد، و حالا می خواهد ظرف سه هفته مسئولیت اصلاحات در یک کشور را به عهده بگیرد! بنابراین ایشان یا اصلا نمی‌داند اصلاح ساختار سیاسی چیست، یا نمی‌داند تا اول سپتامبر چقدر مانده. البته گزینه اول محتمل‌تر است، چون ایشان اگر با مفهوم “اصلاح” آشنا بود جلیقه زردهای بیچاره این همه وقت علاف نمی‌شدند.

اما از طرفی باید به ایشان حق داد. همه ما پدری داریم که لااقل یک بار وسط فیلم یا فوتبال دیدنمان زده شبکه خبر و ما نتوانسته ایم جیک بزنیم. حال پدری را تصور کنید که می خواهد اخبار ببیند ولی فرزندش با پس گردنی کنترل تلویزیون را از او می گیرد و می‌گوید: “چه غلطها!” و می زند همان کانالی که خودش خواست.

الان می گویید چنین پدر و فرزندی اصلا وجود ندارد اما اشتباه می کنید. وقتی مکرون زن گرفت، خداوند به او فرزندی عنایت کرد که دو سال از خودش بزرگتر بود!فلذا می توان حدس زد که ایشان چنین صحنه دردناکی را چندبار در زندگی تجربه کرده است. طبیعی است هر کس جای او بود عقده ای می شد و منتظر می ماند یک جای دنیا منفجر بشود و مردمش به خاک سیاه بنشینند تا فوری برود نصیحتشان کند و برایشان خط و نشان بکشد.
چنان که دیدیم در زندگی آقای مکرون زخم هایی هست که مثل خوره و در انزوا روحشان را مورد عنایت قرار داده. از ایشان چندان انتظاری نمی‌شود داشت. به امید روزی که دیگر در فرانسه هیچ ناپدری جوانی از فرزندان زنش کتک نخورد!

۶ Comments

  1. حسنی ۱۳۹۹-۰۵-۲۶ در ۶:۱۳ ب٫ظ- پاسخ دادن

    حیلی خوب

  2. امینی ۱۳۹۹-۰۵-۲۶ در ۵:۰۵ ب٫ظ- پاسخ دادن

    با مزه و در عین حال آگاه کننده بود

  3. مهسا ۱۳۹۹-۰۵-۲۶ در ۱:۱۴ ب٫ظ- پاسخ دادن

    سو استفاده از مسائل شخصی در دنیای سیاست !!!

  4. اصغر ۱۳۹۹-۰۵-۲۶ در ۳:۲۵ ق٫ظ- پاسخ دادن

    این چرت و پرت ها چیه مثلا اسمتونو گذاشتید طنز پرداز کمدین😐

  5. زینب ۱۳۹۹-۰۵-۲۶ در ۰:۵۰ ق٫ظ- پاسخ دادن

    دمتون گرم ؛طنزِ مطلب با طنزای دیگه متفاوته

  6. مصطفی صاحبی ۱۳۹۹-۰۵-۲۵ در ۱۱:۱۹ ب٫ظ- پاسخ دادن

    پاراگراف اول عالی :)))

ثبت ديدگاه




عنوان