خبرکش
شما اول برادریت را ثابت کن!

واسطه‌ی بدهکار
وزیر امور خارجه ژاپن به ایران آمد. او با تاکید بر تلاش این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه، گفت: توکیو همواره از برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی حمایت کرده و بر این باور هستیم که احیای برجام به نفع همه بوده و می‌تواند به حل و فصل مشکلات از مسیر گفت و گو و مذاکره کمک کند. گفته می‌شود سفر وزیر امور خارجه ژاپن به ایران در ادامه پیغام‌های مقامات آمریکایی و اروپایی برای برقراری مذاکرات درباره برجام است. رئیس‌جمهور در پاسخ به وزیر خارجه ژاپن گفت: آمریکا و اروپا به عنوان ناقضان برجام باید مواخذه شوند. به گزارش خبرنگار ما این سفر خاطره نامه معروف شینزو آبه در دیدار با رهبر انقلاب که پیام آمریکا به ایران را زیر پایش گذاشته بود را نیز زنده کرد! در پایان این سفر پیام مقامات ایرانی به وزیر خارجه ژاپن در این جمله خلاصه شد: ژاپن پول مسدود شده ایران را پس بدهد، واسطه‌گری پیشکش!

در مَیدان هوایی کابل چه می‌گذرد؟
به گزارش سی‌ان‌ان، با گذشت یک هفته از به قدرت رسیدن طالبان همچنان بیش از ۲۰ هزار نفر در اطراف فرودگاه کابل برای فرار کردن و سوار شدن بر هواپیماها حضور دارند. وضعیت فرودگاه کابل در حالی این‌گونه رقم می‌خورد که طالبان عفو عمومی صادر کرده و چند صد نفر از زندانیان را هم آزاد کرد. آنها معتقدند که مثل گذشته نیستند و به کسی کاری ندارند و مردم برگردند سر کارشان! با اینکه ربطی ندارد، ولی شاید باور کردنی نباشد که طالبان حتی اجازه برگزاری عروسی در هتل را نیز صادر کرده است. سخنگوی طالبان دلیل تجمع مردم افغانستان در فرودگاه را علاقه آنها برای سفر به آمریکا دانسته و معتقد است به آنها ربطی ندارد و مردم دوستشان دارند! چرا که در هرجای دنیا مردم حاضرند هر جوری شده بروند آمریکا! تا این لحظه خبری رسمی مبنی بر هدف مردم افغانستان از دلیل فرار با این شرایط خفت بار و اینکه دقیقا کجا می‌خواهند بروند، اعلام نشده است.

داستان واکسیناسیون
این روزها مجلس شورای اسلامی در حال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آقای رئیسی هستند. در این جلسات، هر یک از وزرای پیشنهادی به همراه موافقان و مخالفانی نظرات و پیشنهادات خود را ایراد می‌کنند. وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه بررسی صلاحیت خود در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون را تمام می‌کنیم و با ظرفیت همه دستگاه‌ها تزریق صورت می‌گیرد. وزیر پیشنهادی در خصوص واکسن داخلی نیز بیان کرد: تولید داخلی نمی‌تواند به ۱۲۰ میلیون دوز برسد. به گزارش خبرنگار ما این اظهارات او را مجدد به یاد خاطره‌ای از گذشته انداخت و با یادآوری گفته‌های چند ماه پیش معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص وعده‌ی تولید پنجاه میلیون دوز واکسن داخلی تا شهریور، خاطر نشان کرد: ببینیم حالا!

ثبت ديدگاه




عنوان