طنز روز | عدالت چیز خوبی است

راه راه:
نظر به بحث‌هایی که درباره شیوه صحیح عدالت‌خواهی پیش آمده، برشی از سخنرانی استاد شجاع‌الدین بین‌الطرفینی به عنوان یک الگوی مناسب در مطالبه عدالت تقدیم حضورتان می‌شود.
« …همه ما می‌دانیم که عدالت چیز خوبی است. عدالت‌خواهی یعنی همه باید عدالت را بخواهیم. اگر عدالت نباشد همه چی خراب می‌شود. در حالی که برعکس وقتی عدالت هست همه چیز درست می‌شود.
ببینید برادران عزیز! الان که من دارم انقدر قشنگ مسئله عدالت را تبیین می‌کنم متاسفانه یک عده ما را متهم می‌کنند به محافظه‌کاری و عافیت‌طلبی. در حالی که ما خودمان زخم بی‌عدالتی خورده‌ایم. مثلا یک بار که آقازاده خود ما داشت توی کوچه گل‌کوچیک بازی می‌کرد بنده از پنجره شاهد بودم که بچه‌های محل در زمینه نوبت پنالتی با ایشان عادلانه برخورد نمی‌کنند، انقدر ناراحت شدم که نزدیک بود زنگ بزنم به عادل برنامه نود قضیه بگویم. بگذریم حالا.
عرض می‌کردم. عزیزان من! الان بعضی جاهای ممکلت هست که کمی تا قسمتی -همچین بفهمی نفهمی- بی‌عدالتی حاکم است. ولی خب اینها دلیل نمی‌شود آدم شلوغش بکند. حالا من نمی‌خواهم مثل بعضی‌ها فضای کشور را مشوش کنم و جفت پا بروم توی مصادیق. مثلا همین جایی که می‌گویند بین شش تپه و هشت تپه است و یک عده دم به ساعت تجمع می‌کنند و به مالک محترمی که جرمش جایی اثبات نشده بد و بیراه می‌گویند. یعنی چی اصلا.
یا مثلا یک معضل دیگر این روزها زمین خواری است. متاسفانه گزارش‌هایی رسیده که در محدوده‌ی پایین‌تر از دریای خزر و بالاتر از خلیج فارس یک عده دارند زمین‌ها را دولُپی می‌خورند. خدا لعنت کند شیطان را. آدم را مجبور می‌کنند تا این حد صریح حرف بزند. آقا جان بالاخره اینها هم آبرو دارند. امیدوارم خود زمین‌خواران گرامی صدای من را از پشت این تریبون بشوند و بروند به کارهای بدشان فکر کنند.
باز از چیزهایی که اخیرا موجبات اعتراض مردم شده برخی استخدام‌های بی‌ضابطه در بعضی معاونت‌های بعضی جاها است که بعضی معترضین یک کامیون سند و مدرک هم آوردند به بنده نشان دادند. البته من خودم معتقدم این کار معاونت‌ها هیچ توجیهی ندارد. ولی خدا شاهد است که خودشان کلی توجیه دارند. حتی وقتی ماجرا یک مقدار بیخ پیدا کرد، خود آنها فرمودند مهم نیست ما یک جوری صافش می‌کنیم. خب من دیگر چه بگویم اینجا.
خلاصه توصیه بنده این است که عدالت چیز خوبی است به شرطی که شماها هم به روش نرم و بدون درد و کبودی مطالبه عدالت کنید. وگرنه کار شما بیخ پیدا کند معلوم نیست بعد از صاف شدن بی‌رنگ در بیایید!
والسلام.»

ثبت ديدگاه




عنوان