واکنش بزرگان
طنز روز| چرا طالبان در افغانستان قدرت گرفت؟

راه راه:

محمود احمدی نژاد: برخی از عناصر فاسد اطلاعاتی افغانستان، با انجام توطئه بر ضد اشرف غنی و حتی تلاش برای قتل حامد کرزای، زمینه را با سیاست آمریکایی و سلاح روسی برای روی کار آمدن طالبان فراهم کردند!

صادق زیباکلام: رضا شاه کبیر، با قراردادی تاریخی، هیرمند را به افغانستان واگذار کرد تا علاوه بر توسعه‌ی ایران نقش بزرگی در توسعه‌ی افغانستان ایفا کند اما تندروی طالبان سبب گردید که فرزند خلف او یعنی اشرف غنی، افغانستان را ترک کند!

مصطفی تاج زاده: نظارت استصوابی باعث به بن بست رسیدن نظام سیاسی حاکم بر افغانستان گردید و عدم تلاش حکومت برای تغییر، منجر به ورود نیروهای نظامی به عرصه‌های اقتصادی و سیاسی شد و دموکراسی افغانستان که منبعث از نهاد عقلانی لویی جرگه بود را از بین برد!

علی مطهری: رفع حصر کلید آزادی افغانستان از چنگال تحجر طالبانیست و از قوه‌ی قضاییه و ریاست جمهوری خواستارم که تمهیداتی را در این زمینه فراهم آورد!

محسن مهدیان: طالبان هنگامی که شبیه گذشته نبود اما آینده را از آمریکا به افغانستان هدایت کرد و اشرف غنی از کشور به دلیل مسائل جاری نمی توان اینگونه برداشت کرد که اردیبهشت ماه در بخش تولید اتفاق خاصی نیفتاده است و درصدد تخریب ایشان هستند و همه چی آرومه!

ثبت ديدگاه




عنوان