ادای احترام شاعران به رئیس جمهور شهید و همراهانش
عصر شعر و سوگ «شهید جمهور»

عصر شعر و سوگ «شهید جمهور» به همت باشگاه طنز انقلاب اسلامی و با حضور شاعران آیینی کشور در حسینیه هنر تهران برگزار شد.

عصر شعر و سوگ «شهید جمهور» روز گذشته، در حسینیه هنر تهران برگزار شد.
در این مراسم شاعرانی چون مرتضی حیدری آل‌کثیر، فرشته پناهی، قادر طراوت‌پور، فریبا رئیسی، محمدرضا طهماسبی، میلاد عرفان‌پور، زهرا فرقانی، ابوالقاسم سیفی، امین شفیعی و حسین خزائی به شعرخوانی با مضمون شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد پرداختند.
همچنین گروه سرود نسیم رحمت نیز در دو نوبت دو قطعه از آثار خود را اجرا کردند. پیش از اجرای قطعه دوم، قربان‌پور، مربی این گروه سرود روی صحنه آمد و به بیان خاطره‌ای از لطف آیت‌الله رئیسی به این گروه سرود پرداخت. او تعریف کرد که سرود اولی که در این مراسم اجرا شد، شهادت نام داشت و در سال ۹۷ به سفارش آیت‌الله رئیسی و آستان قدس ساخته شده بود. او گفت ما از آقای رئیسی قول گرفتیم راهی برای دیدار ما با رهبر معظم انقلاب فراهم کند و ایشان در نوروز سال ۹۸ که رهبری به مشهد آمده بودند، در یک جلسه خصوصی ما را به دیدار ایشان دعوت کرد و گفت دیدید به قولم عمل کردم.
محمد گلریز از دیگر مهمانان این عصر شعر و سوگ بود. او نیز ابتدا خاطراتی از اجراهای خود مقابل رئیس‌جمهور شهید بیان کرد و سپس دو قطعه «راه رجا» و «حدیث درد» را اجرا کرد.

زین‌العابدین تقی‌پور، مجری مراسم، در بخشی از برنامه قسمت کوتاهی از پیام رهبر معظم انقلاب برای درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهانش را قرائت کرد. او همچنین در انتهای برنامه گفت آقای رضا یزدانی از شاعران خوب ماست که به این مراسم دعوت شده بود؛ اما در راهِ آمدن به برنامه دچار مشکل شد و به مراسم نرسید؛ اما حیف است شعر زیبایش را نشنوید. او شعر رضا یزدانی در رثای شهادت رئیس‌جمهور را برای حضار خواند.
این شب شعر و سوگ به همت باشگاه طنز انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه اول خردادماه برگزار شده بود.

ثبت ديدگاه




عنوان