واکنش سخت دکتر ظریف به نقض عهد طرف‌های باقیمانده در برجام
ماندن یا نماندن

محمدجواد ظریف

راه راه: دکتر ظریف اروپایی‌ها را به صورت بسیار سخت تهدید کرد. وی با جدیت تمام و استفاده از زبان فارسی سخت به طرف‌های اروپایی هشدار داد و گفت «اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان بسیار عقب هستند، تصور نکنند ایران منتظر آنها می‌ماند.»
در پی تهدید بسیار شدید ایشان موجی از نگرانی جوامع سیاسی، اجتماعی، نظامی، فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره اروپا را درنوردید. در همین راستا یکی از مسئولین اروپایی با انتقاد از سفیر فرانسه در آمریکا نوشت اگر توییت نزده بودی اینجور نمی‌شد و الان اینها هنوز منتظر ما بودند! یکی دیگر از مسئولین اروپایی نیز با اظهار نگرانی از این اتفاق، از دکتر ظریف خواهش کرد یک مدت دیگر هم صبر کند و ۱۱ ماه معطلی در امور بین الملل امری معمول و مورد پسند طرف های منتظر است. یکی دیگر از مسئولین اروپایی نیز با تایید سخن مسئول قبلی افزود تازه کلی هم هنوز دولت شما وقت دارد و ۲ سال و چند ماه وقت کمی نیست.
گفتنی است بسیاری از مسئولان اروپایی از نگرانی روزانه خواب ندارند و شب‌ها هم بعضی اوقات دیر می خوابند. کارشناسان امر بر این باورند ممکن است تهدید دکتر ظریف به منتظر نماندن برای آن‌ها باعث اختلال در خواب اینها شده باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان بر این باور نیستند و بر آن باور هستند که این باور درست نیست و آن باور درست است که خودشان می‌دانند و این قضیه ربطی به تهدید دکتر ظریف و منتظر ماندن یا نماندن ظریف و دولت تدبیر برای اروپایی‌ها ندارد!

ثبت ديدگاه




عنوان