قانون اساسی جمهوری پادشاهی ملی-مذهبی
همه بجز مریم

قانون اساسی جمهوری پادشاهی ملی-مذهبی ایران آزاد و مجاهد بجز مریم (مصوب شده توسط شاهزاده رضا پهلوی)

قانون اساسی جمهوری پادشاهی ملی-مذهبی ایران آزاد و مجاهد بجز مریم، مبیّن همه‌ نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دورهمی جامعه ایران بجز دربار، بر اساس اصول و ضوابط همایونی است که انعکاس خواست حقیقی و قلبی بزرگان رنجکشیده آمریکا می‌باشد.

اصول قانون اساسی این حکومت به شرح زیر می‌باشد:

اصل اول: حکومت ایران جمهوری پادشاهی است که هم‌میهنان زیرک ایرانی و خارجی، بر اساس اعتقاد دیرینه خود به سلطنت‌طلبی در پی انقلابی که به زودی و با شکوفه زدن درختان و گیاهان در بهار به وقوع خواهد پیوست، با وکالت دادن به شاهزاده رباع‌زاده رضا پهلوی با بیش از سیصد هزار امضاء و درخواست، به آن رأی مثبت دادند.

اصل دوم: این حکومت، سلطنتی است بر پایه:

  1. اعتقاد به خدایی که شاه را آفرید و مردم را برای برخورداری از نعمت شاهنشاه خدوم، خلق کرد.
  2. وکالت و اعتماد کامل تمامی افراد به شاهنشاه، فرزندان، نوادگان و نتایج او.

اصل سوم: حکومت قائل به تمامیت ارزی کشور خواهد بود و از آنجایی که درجهان سوم همه چیز باید در ظلّ جهان اول باشد، زین پس واحد پولی کشور بر پایه دلار رُبعی خواهد بود.

اصل چهارم: حکومت هیچ اهمیت و ارزشی برای تمامیت ارضی میهن قائل نخواهد بود و در دنیای بدون مرز، اختیار شوهر کردن، تماماً با خود دختر خواهد بود.

اصل پنجم: از آنجا که خانواده، واحدی قراردادی در جامعه است، همه قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوطه باید در جهت آسان کردن فسخ قرارداد باشد.

اصل ششم: ایران با هیچ کشوری دشمنی و حتی در جنگ احتمالی، مقابله به مثل نخواهد کرد و فقط و فقط از در رحمت، مهربانی و لبخند واکنش خواهد داد.

اصل هفتم: ارتش موظف است در هنگام خطر اگر تا سیزده روز و ۱۳ ساعت از سان‌بین اعظم شاهزاده پهلوی حرف، چشم غره، حرکت یا خبری نبود خود را فدای مردم کند.

اصل هشتم: خط فقط خط پهلوی. اسناد و مکاتبات و متون رسمی و فرعی باید با این خط باشد.

اصل نهم: مبدأ تاریخ رسمی کشور، سالگرد آغاز به تخت‌نشینی فرزند کوروش کبیر خواهد بود.

اصل دهم: پرچم رسمی کشور دارای علامت شیر ماده و خورشید در وسط با سه رنگ سبز، رنگین کمان و قرمز است. برافراشتن انواع پرچم‌ها بجز مریم، آزاد و محترم است؛ ولی ارتفاع آن‌ها نباید از یک متر و سی سانتی‌متر، بیشتر شود.

اصل یازدهم: حکومت ارث پدری ما است و هیچکس نمی‌تواند خود را در آن شریک کند (مخصوصاً مریم) و مردم را که از هر قوم و قبیله‌ای باشند، از نور پهلوی محروم کنند.

اصل دوازدهم: تفتیش عقاید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مجاز است و این حق حکومت بر گردن ملت است که بر اساس عقاید آن‌ها عدالت را برقرار کند.

در پایان لازم به ذکر است، اصول این قانون به زودی تا قبل از رسیدن شکوفه‌ها توسط شاهزاده رضا پهلوی تکمیل خواهد شد و از طریق نمایندگان شاه و ملت بدون هیچگونه کم و کاستی به تصویب خواهد رسید و تجلی جمهوریت را به نمایش خواهد گذاشت.

ثبت ديدگاه




عنوان