7 توصیه خارق‌العاده درباره عید
همه چیزهایی که باید درباره آداب عیددیدنی بدانید

* آداب رفتن به میهمانی و پذیرفتن میهمان
حتما قبل از اقدام به حرکت، با میزبان تماس بگیرید. اگر پاسخی دریافت نکردید، ناامید نشوید و حداقل ۲۳ بار تماس خود را تکرار کنید. مطمئن شوید همه هجده شماره‌ای که از ایشان دارید را امتحان کرده‌اید. اگر میزبان هستید، تا بیست و سومین تماس، مقاومت کنید و در صورت ادامه روند تماس‌ها، جواب دهید؛ شاید بنده خدا در آتش دست و پا می‌زند یا در حال غرق ‌شدن است.
* آداب پذیرایی
میزان مکث‌کردن هنگام پذیرایی را بین اقلام مختلف، تقسیم کنید. در این میان بیشترین میزان را به چای اختصاص دهید، تا فرصت کمتری برای شیرینی، میوه و در آخر آجیل باقی بماند. به خاطر داشته باشید یک ثانیه هم برای آجیل نه تنها کافی، بلکه حتی وافی هم هست. اگر میهمان هستید، برای خریدن وقت هنگام پذیرایی، سوالات ویژه خود از فرد پذیرایی‌کننده را آماده داشته باشید. برای مثال، سوالاتی چون «امسال معدلت چند شد؟»، «کنکور رو چطور دادی؟»، «نمی‌خوای ازدواج کنی؟» مناسب‌ترین سوالات برای این برهه‌های حساس است. دلیل پرسش خود را فراموش نکنید و پس از مشاهده نتیجه موفقیت‌آمیز این تکنیک، به جای لبخند پیروزمندانه، بلافاصله مشت خود را با اقلام مورد پذیرایی آشنا کنید.
* آداب برخورد با بچه تخس میهمان
توجه کنید که ۲۰ ثانیه ابتدایی ورود میهمان، حیاتی است. در همین ابتدای کار باید با تکنیک بغل زدن بچه، در حال بیان جمله «من این گل‌پسر / دختر رو ببرم تا بازی کنه» کار را تمام کنید. در این مرحله کودک را به محل عایق صدایی که از قبل آماده کردید، برده و با تجهیزاتی که پیش‌بینی کرده‌اید، به بستن دست و پا و دهان او اقدام کنید. توجه به این نکته ضروری است که فراموش‌کردن تزریق داروی بیهوشی پس از مرحله بغل زدن، یک عمر پشیمانی را در پی خواهد داشت.
* آداب آجیل خوردن
پسته، بادام هندی، بادام یا فندق را ابتدا با دقت نگاه کنید (تا قیافه‌شان را فراموش نکنید) سپس از عمق مخاط بینی خود بو بکشید و سپس با گازهای کوچک بخورید. در یک کلام، آنها را بلافاصله با لوزالمعده خود آشنا نکنید. توجه داشته باشید که آجیل‌ها به طور متوسط (با توجه به مظنه بازار)، کیلویی هفتصد هشتصدهزار تومان، برای صاحبخانه آب خورده است‌. بنابراین خوردن آنها مثل شترِ رم‌کرده، خنجری بر قلب او خواهد بود.
* آداب روبوسی
اگر میزبان هستید، از موضع بالا وارد عمل شوید. بعد از بوس اول، لپ خود را کنار بکشید. جوری برنامه‌ریزی کنید که اگر قرار است کسی ضایع شود، آن یک نفر شما نباشید. اما اگر میهمان هستید، در قبال پسته‌ها و موزی که قرار است بخورید، حق انتخاب در حوزه بوس را به میزبان بدهید.
* آداب صحبت و انتخاب موضوع
اگر در فامیل شما اشکالی ندارد که تا ۲۵ دقیقه از شروع یک میهمانی، سکوت برقرار باشد، از این فرصت برای استفاده از نعمات خوراکی موجود در منزل میزبان استفاده و پس از اتمام نعمات، با گفتن جمله «خب دیگه ما رفع زحمت کنیم» غائله را ختم کنید. اما اگر این اتفاق در فامیل سخت‌گیر شما بی‌احترامی تلقی می‌شود، برای گرم‌شدن تنور صحبت، به موضوع دلار، قیمت دو تا دونه تخم‌مرغ، یا روش‌های تربیت تضمینی فرزند بپردازید. در صورت نیاز به تلطیف فضای خشک میهمانی، از موضوع براندازی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای خاموش کردن تنور، همیشه می‌توانید بحث معدل، رتبه کنکور، علت عدم ازدواج، عدم فرزندآوری و از پوشک نگرفتن فرزندان میزبان یا خودتان را وسط بکشید.
* آداب انتخاب زمان عیددیدنی
برای انتخاب زمان مناسب عیددیدنی، تنها به این نکته توجه کنید که فاصله زمانی بین ۷ تا ۹ صبح را برای پذیرفتن میهمان اعلام کنید، اما خودتان ساعت ۱ بعد ازظهر به صرف ناهار و خواب عصر، یا ساعت ۹ شب به صرف شام و خواب شبانه، چتر مردم شوید. اما امسال خدا خاطرتان را خواسته و از روز سوم عید نوروز، وارد ماه مبارک رمضان می‌شوید. بنابراین ساعات روزه‌داری را به میزبانی اختصاص دهید که با زبان روزه استراحت کنید و در فواصل بین افطار تا سحر میهمان شوید؛ چون همه می‌دانند خروج از خانه هنگام روزه‌داری انرژی زیادی از شما می‌گیرد.

ثبت ديدگاه




عنوان