خبرکش
وقتی بیرون از گود ایستادیم

ما کاشتیم
معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور سابق، در گفتگو با روزنامه آرمان ملی اعلام کرد: ما مثل شما دولت را تخریب نمی‌کنیم! ابتکار تجربه همکاری دو دوره هشت ساله در دولت‌های خاتمی و روحانی را نیز در کارنامه خود دارد و هر هشت سال در میان، سمت معاونت خود را تمدید کرده بود. او در این مصاحبه بدون اشاره به نقش هشت سال دولت احمدی‌نژاد در اقدامات روحانی، بیان کرد: جریان اصلاحات و اعتدال شیوه تخریب و هجمه را برعلیه دولت مستقر دنبال نخواهد کرد. برخی تحلیلگران منظور وی از این جمله را ارزیابی کردند. به اعتقاد همین تحلیلگران به دولت قبل اجازه کار داده نشده بود و آنها قدرت اجرایی برای توسعه کشور در اختیار نداشتند، ولی با همه محدودیت‌ها توانستند زمینه پیمان شانگهای، واردات گسترده واکسن، مدال آوری ورزشکاران در پارالمپیک، پیروزی والیبال ایران در آسیا، ارزانی سیمان و… را فراهم کنند. تحلیلگران امیدوارند مسئولان دولت فعلی تنبلی را کنار گذاشته و بتوانند تلاش‌های دولت قبل برای ارزانی لبنیات، مسکن، خودرو، افزایش شاخص بورس و رفاه عمومی را به مرحله اجرا برسانند.

دوباره برجام
نماینده روسیه در وین اعلام کرد: مذاکرات برجام از نو آغاز می‌شود. وی علت وقفه طولانی در مذاکرات هسته ای ایران در وین را به خاطر تشکیل دولت جدید ایران دانست و ابراز اطمینان کرد که هیچ چیز غیرمعمولی وجود ندارد. جمعی از مردم پس از شنیدن خبر آغاز دوباره‌ی مذاکرات برجام، دور هم جمع شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خیابان‌ها به گفتگو پرداختند. یکی از حاضران در گفت‌وگو با خبرنگاری که با وی مصاحبه می‌کرد اظهار داشت: آغاز مذاکرات خیلی خیلی خوب است. وی افزود: ما از مسئولان مربوطه تقاضا داریم وا ندهند. وی در جواب خبرنگاری که از وی پرسید: می‌خواین لفتش بدن؟ گفت: چی؟ خبرنگار دوباره پرسید که آیا طولانی شدن مذاکرات خوب است یا نه؟ وی در جواب گفت: دیگه خودشون میدونن…

فاضلاب
دونالد ترامپ اعلام کرد: آمریکا در حال تبدیل شدن به فاضلاب است. رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به سرازیر شدن ده‌ها هزار مهاجر به این کشور گفت که آمریکا در حال تبدیل شدن به فاضلاب بشری است. ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود برای ورود مهاجران به آمریکا قوانین سختی وضع نموده بود و در پی آن بود تا سیستمی به‌وجود بیاورد که تضمین کند افرادی که به آمریکا می‌آیند به ارزش‌های این کشور عشق می‌ورزند. کارشناسان معتقدند دلیل درآمدن حرص ترامپ از جو بایدن دو علت دارد! یکی این است که مهاجرانی که با آمدن بایدن وارد آمریکا شده‌اند، نتوانسته‌اند مراتب عشق ورزی خود به صورت عملی به ترامپ و مردم آمریکا را ثابت کنند و گند فاضلاب اقدامات آمریکا در جهان دارد درمی‌آید. دلیل دوم هم این است که میخواهد برای دور بعد رأی بیاورد و مجبور است این فاضلاب را هم بزند!

ثبت ديدگاه




عنوان