راهکارهایی برای جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباهی
چگونه ایمیل‌هایتان به منزل نامقصود نروند؟

پس از اعلام خبری مبنی بر ارسال ایمیل اشتباه توسط آمریکا و پس از آن وزارت دفاع بریتانیا، تصمیم گرفتیم راهکارهایی برای پیشگیری از این مرض مسری برای دیگر ایمیل‌بازها ارائه دهیم؛

۱. تلفن، جایگزینی مناسب برای ایمیل است. ابتدا شماره گرفته و پس از شنیدن الو درون گوشی فوت کنید. اگر با لهجه‌ امریکن فحش شنیدید، پیغام خود را منتقل کنید.

۲. تک زنگ بزنید. اگر شماره را درست گرفته باشید خودشان با شما تماس می‌گیرند. نگران نباشید! شما با مالی چه صنمی دارید که بخواهد جواب تک‌ زنگ شما را بدهد؟

۳. به دلیل شباهت زیاد کلمات مالی و آمریکا، کسانی که در تفکیک کلماتی مانند رایانه و یارانه، آژانس و اورژانس، ابوالفضل پورعرب و فریبرز عرب‌نیا، خداداد عزیزی و جکی‌چان و… دچار مشکل می‌شوند را به عنوان ایمیل‌چی در وزارت‌خانه‌تان استخدام نکنید.

۴. به دلیل هم‌نشینی گوگل با پیام‌رسان آبروبری چون واتساپ و تاثیرپذیری این بچه، در عدم امکان حذف پیام‌های ارسال شده این دو پسر بد را نیز به لیست تحریم‌هایتان اضافه کنید.

۵. محض خالی نبودن عریضه، نگهبان ساختمان وزارت دفاع مالی، آشپز وزارت‌خانه و صاحب دکه‌ آدامس‌فروشی سر خیابان این وزارت‌خانه‌ را نیز تحریم کنید.

۶. ابتدای ایمیل‌هایتان علاوه بر مخاطب اصلی به مخاطبان فرعی نیز سلام کنید. بالاخره ممکن است از دستتان در برود و باز اشتباهی به جای دیگری ارسال کنید. آن‌وقت نمی‌گویند ادب یادتان نداده‌اند؟

۷. با تمام این کارها اگر باز هم نتوانستید به درستی پیام خود را منتقل کنید، به دلیل عدم بازگشت آب رفته به جوی، رویه‌ همیشگیِ تحریم تحریم تا روز قیامت را در پیش بگیرید.

ثبت ديدگاه




عنوان