فرزندنیاوری؛ از چرایی تا چگونگی ١
چگونه بدون عذاب وجدان، فرزند نیاوریم؟

این روزها متاسفانه به دلیل کمرنگ شدن شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» زوج‌ها دچار مشکلات فراوانی هستند و نمی‌توانند با خیال راحت، بچه نیاورند یا به یکی بسنده کنند. ما در این سلسله مطالب، راهکارهایی به شما می‌دهیم تا با خیال راحت‌تری بچه نیاورید.

اگر استدلالتان برای اکتفا به یک فرزند، آن است که «تمرکز انرژی روی یک بچه باعث می‌شود بهتر و خلاق‌تر تربیت شود»، این مطلب برای شماست: 

١. این جمله را نصب‌العین کنید: یک بچه خلاق بهتر است از صد تا بچه خوب غیرخلاق

در مقابل هر کسی که به استدلال شما نقد دارد، بگویید: فکر می‌کنید چرا خیلی از دانشمندان، هنرمندان، فلاسفه، ورزشکاران، دلاوران، نام‌آوران، تک‌فرزند بوده‌اند؟ دقت کنید که اگر کسی از شما مدرک خواست، بگویید در اینترنت ریخته و اگر کسی مدعی شد که آن‌ها تک‌فرزند نبوده‌اند، از او مدرک بخواهید. 

٢. هرگز خودتان را جای بچه‌تان نگذارید

اگر می‌خواهید با این استدلال، به یک فرزند اکتفا کنید، هیچ وقت سعی نکنید حس او را درک کنید. چرا که استدلالتان از سه جهت چاک خواهد خورد. 

۳. از فرزندتان سوال نکنید

اگر از فرزندتان سوال کنید که:«دوست داری یه خواهر یا داداش کوچولو داشته باشی؟»، ممکن است یک دفعه با ذوق بگوید:«آررره، آررره!!! مامان توروخدا!» و بعد شما را در این تصمیم سخت و ایثارگرانه مردد کند. پس از او نظرخواهی نکنید.

۴. هدف‌گذاری کنید

جهت هدر نرفتن این فداکاری، برای فرزندتان یک هدف جزئی و مشخص انتخاب کنید؛ مثلا بهترین جراح قلب و عروق و مغز و اعصاب و زیبایی دنیا که با نبوغ و خلاقیت خود، عمل زیبایی بطن راست و دهلیز چپ انجام می‌دهد. 

۵. با درمان اختلالاتی چون خودشیفتگی آشنا باشید؛ همین‌جوری محض احتیاط

پژوهش‌ها نشان می‌دهد تک‌فرزندان بیشتر در معرض خودشیفتگی قرار دارند؛ ولی پژوهش‌ها غلط می‌کنند. چشم دیدن بچه خلاق را ندارند، ایکبیری‌ها! شما به آن‌ها توجه نکنید. 

۶. یا کلاس بازیگری ثبت‌نام کنید و یا اعصاب پولادین بخرید

برای رشد فرزند خود در روابط اجتماعی، بهتر است او را با افراد در سنین و شخصیت‌های مختلف روبه‌رو کنید. برای این کار، یا باید بلد باشید در نقش شخصیت‌های مختلف ظاهر شوید و یا برای شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف از صبح تا عصر، اعصاب پولادین داشته باشید. تهیه این محصول از اعصاب‌فروشی‌های مجاز سراسر کشور مقدور نیست، پس تمرین کنید! 

۷. مرخصی مادام‌العمر بگیرید

اگر می‌خواهید خلاقیت فرزندتان را خیلی بالا ببرید، با شغل خود خداحافظی کنید. چرا که فقط شروع وقت گذاشتن برای بچه‌ها با خودتان است و پایانش با خداوند متعال. اگر این‌قدر پولدار هستید، حتما شرکتی کارخانه‌ای چیزی دارید؛ بنابراین… کارگر ساده نمی‌خواهید؟

ثبت ديدگاه