گزارش رادیویی از رادیو واقعیت قلبی

• درود خدمت شما شنوندگان عزیز که وقت می‌گذارید و به صدای خوب ما گوش می‌دهید. میهمان امروز ما، دکتر جاکاتیان، تحلیلگر مسائل کلان و خرد هستند. دکتر جاکاتیان، نظرتان درباره اتفاقات اخیر چه هست؟
– درود. کدام اتفاقات اخیر؟ منظور خیزش سراسری مردم ایران هست؟ به نظر من این خیزش در جلوه‌ای نوین، خودش را با پرچم کاویانی و کارگری…
• برای خیزش سراسری از کارشناس دیگری استفاده می‌کنیم؛ منظور من، اعتصابات گسترده کارگران خودروسازی…
– دقیقاً. در شیوه نوین خیزش سراسری، ما شاهد اعتصابات گسترده هستیم و در صدای قشر کارگر جامعه، ما بغض و ناراحتی از حاکمیت مرکزی را مشاهده می‌کنیم. مشخصاً باید همه مردم حتی بازاری‌ها، به این اعتصابات پیوند بخورند تا کم‌کم سقوط این استبداد را شاهد باشیم و پرچم کاویانی کاوه آهنگر را که…
• از نظر شما، اعتراض به پرداخت‌ها و دستمزدها در آمریکا، نشان‌دهنده این هست که استبداد در این کشور جریان‌دار و قوی هست و کارگران شرکت‌های خودروسازی، جلوی این استبداد قد علم کردند؟
– مشخصاً نه! در دموکراتیک بودن ایالات‌متحده آمریکا هیچ شکی نیست و این صحبت‌ها که فرمودید، نشان از ذهنیت جیره‌ای شما دارد. ببینید دوست من، اگر کارگر یا کارگرانی در آمریکا اعتصاب کنند، دو حالت بیشتر ندارد؛ یا از رژیم ایران پول گرفتند تا چهره آمریکا در سیاست داخلی مخدوش بشود یا مغزشان عیب کرده و نیازمند پزشک متخصص هستند. من خودم در آمریکا حضور داشتم، نیمی از عمر علمی خود من در این کشور سپری شد.
• یعنی اعتراض به کم بودن دستمزدها در آمریکا، کار رژیم جمهوری اسلامی هست و دستمزدها در این کشور با مخارج همخوانی دارد؟
– بله! منظور من را دقیق متوجه شدید. من خودم دستمزد می‌گیرم و خیلی هم راضی هستم. امثال من هم کم نیستند و بهتر هست از آنها هم بپرسید. آیا خانم علی‌نژاد از دستمزدش ناراضی هست؟ مشخصاً نه! توصیه من به کارگران خودروسازی آمریکایی این هست که به خانه‌های‌تان برگردید و نگذارید وجهه کشور گل‌ و بلبل آمریکا خدشه‌دار بشود.
• به نظر شما راه‌حل برون‌رفت از این اعتصابات چه هست؟
– بگذارید من از شما سؤال بپرسم؛ شما نان‌خور کجا هستید؟
• این‌جانب گیاهخوارم!
– کجا به تو حقوق پرداخت می‌کند؟
• من خبرنگار بنگاه خبرپراکنی، زیرشاخه آزاد هستم.
– آیا راه‌حل برون‌رفت از اعتصابات در کشور آمریکا به شما و برنامه شما که نون خور پسر ملکه هستید، مربوط می‌شود؟ پاسخ منفی هست! واضح صحبت می‌کنم، هیچ مشکلی در ایالات‌ متحده آمریکا وجود ندارد و شما با ده دلار می‌توانید کل بقالی‌های بزرگ را خالی کنید.
• آقای جاکاتیان، اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنید. اولاً بقالی نه و هایپرمارکت‌های خوب خارجی، ثانیاً خود شما که نان‌خور وزارت امور خارجه آمریکا هستید، وقت اعتصابات حمل‌ونقل عمومی در انگلیس، صحبت نکردید؟ 
– دکتر جاکاتیان هستم؛ تکرار کن تا زبانت عادت بکند.
• نصف عمر علمی‌ات در آمریکا بوده! ننه و بابات از ترس محاکمه‌شدن، فرار کردند لس‌آنجلس و توی مشروب‌فروشی‌های شهر پیدایت کردند و بهت مدرک دکترا دادند. شما سواد ندارید و بهتر است ساکت باشید.
– مدرک من زیر سؤال…
• شنوندگان عزیز، به علت مشکلات اینترنت، ارتباط مستقیم با کارشناس را از دست دادیم.
تا درودی دیگر، بدرود.

ثبت ديدگاه




عنوان