در حاشیه اظهارات الهام علی اف
تُلمبه‌ات را زمین بگذار!

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در نشستی گفت: «ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا هم‌وطنان ما که به سرنوشت تلخ از کشور آذربایجان جدا شده‌اند، زبان و سنت و فرهنگ ما را حفظ کنند و به اندیشه آذربایجانی‌گری وفادار بمانند و هرگز با سرزمین تاریخی خود قطع رابطه نکنند.»

در پی این اظهارات، «عهدنامه‌ی گلستان» ضمن خوردن یک ورق کامل از قرص متوکلوپرامید، خطاب به علی‌اف گفت: «تو علاوه بر تاریخ، بقیه‌ی درس‌هایت را هم در حالی‌که با پاها از میله‌ی بارفیکس آویزان بوده‌ای، خوانده‌ای یا فقط همین یک فقره است؟!»

وی در ادامه تصریح کرد: «اساساً راه‌های زیادی برای گُنده به‌نظر رسیدن وجود دارد، اما توی این ۲۰۹ سال که از عمرم می‌گذرد، با چشم خود دیده‌ام که تزریق باد به خود از طریق تلمبه‌ی دستی، راه چندان ایمنی نیست. پس تلمبه‌‌ات را زمین بگذار.»

عهدنامه‌ی گلستان در پایان افزود: «یکی از راه‌های التیام دردهای مربوط به هویت تاریخی، ساختن سریال است. جومونگ را ندیده‌ای؟! خب دست در جیبت کن و یک سریال جومونگ‌اُف برای خودت بساز! این که هزینه‌اش کمتر است. این‌جوری که تو داری بی‌کله قمپز ردیف می‌کنی، یکهو پِخ‌ات می‌کنند، بعد می‌بینی به‌جای آذربایجان، تبعه‌ی قطب جنوب شده‌ای ها!» 

سخنگوی سازمان بین‌المللی چایی‌شیرین‌بازان نیز ضمن انتقاد از اظهارات علی‌اف گفت: «چایی‌شیرین‌بازی‌ اخیر باکو برای معشوق‌های غربی‌ و اسرائیلی‌اش ضمن نقض استانداردهای چایی‌شیرین‌بازی، اصلاً تأثیرگذار نبود!»

ثبت ديدگاه




عنوان