روانشناسی کادوی روز مادر
گوشی: غیر قابل اعتماد

راه راه: روانشناسان، که به طور کلی انسان‌های خیلی معتقدی هستند، در جدیدترین اعتقادشان، معتقدند که انتخاب کادو می‌تواند شخصیت و خصوصیات اخلاقی کادوخر را نشان دهد. به مناسبت فرارسیدن روز زن/ مادر/ همسر/ مادرزن/ مادربزرگ پدری/ مادربزرگ مادری/ مادربزرگ پدری همسر/ مادربزرگ مادری همسر و سایر وابستگان اناث، روان‌شناسی شخصیت از روی کادو را برایتان شرح می‌دهیم.

پارچ و لیوان: اسرارآمیز
این افراد به شدت آدم‌های پر رمز و راز و اسرار‌آمیزی هستند. هنوز کسی دقیقاً نمی‌داند چرا و با چه هدفی انقدر به پارچ و لیوان ارادت دارند؟ یا اینکه این همه پارچ و لیوان را از کجا می‌آورند؟ به طوریکه رئیس اتحادیه کارخانه‌های “پارچ و لیوان درست کنی” قسم می‌خورد که: باور کنید انقدری که اینها پارچ و لیوان هدیه داده‌اند، ما تولید نداشته‌ایم.

دمپایی: کینه‌ای
این افراد به دلیل کتک‌هایی که دوران بچگی از مادرشان، دوران نوجوانی از خواهرشان و دوران جوانی به بعد، از همسرشان خورده‌اند به شدت نسبت به دمپایی و هر نوع وسیله با کارکرد مشابه، اعم از شلنگ، ماهیتابه، دسته جاروبرقی، طاق‌پاک‌کن و… حس حقد و کینه دارند. خریدن دمپایی از طرف این افراد حاوی پیام نهفته‌ای است با این منضمون: هاااا؟؟؟ چیه؟؟؟ کادو می‌خوای؟ یادته چقدر تو سرم زدی؟؟؟ یادته چقدر تحقیرم کردی؟؟؟ اینم کادوت… نوش جونت!

کارت هدیه: مورد علاقه دیگران
اگر در مهمانی‌ها تجمعی را در گوشه‌ای از خانه دیدید، شک نکنید که یک “کارت‌هدیه‌خر” آنجا نشسته است. اینگونه افراد نقش شکلات‌های بدون پوست در جمع مگس‌ها را دارند. آنها معمولاً کارمند بانک هستند و همیشه حداقل ده، دوازده‌ تا کارت هدیه همراه‌شان دارند که برای تبلیغ بانک‌شان هدیه بدهند. اینها را دوست داشته باشید، کار راه انداز و دست به خیرند.

سکه: مارمولک، موزمار
در این اوضاعی که شپش هم برایش صرف نمی‌کند مفت و مجانی در جیب کسی از آن کار‌های خلاف انجام دهد و خودش را با تار عنکبوت‌ها سرگرم می‌کند، کسی که سکه هدیه می‌دهد یا مردی است که رفته زن/زن‌های دیگری گرفته و می‌خواهد باج بدهد، یا عروسی است که می‌خواهد چشم جاری‌اش را درآورد (با آن قیافه ایکبیری‌اش)، یا دامادی است که می‌خواهد زهرش را به برادر زن ورشکسته‌اش بریزد. کلا مرد سکه‌ای، از آن مارمولک‌هاست که بیشتر از هر مرد دیگری در دنیا می‌تواند زن داشته باشد.

گل: پاک، رماتیک، تعطیل
این افراد دارای روانی پاک و به نوعی خالی الذهن هستند و کلاً عصبانی و یا ناراحت نمی‌شوند. یعنی حتی اگر به خاطر نخریدن کادوی مناسب درخواست طلاق بدهید مطمئن باشید فردا صبح اول وقت آنها را با یک شاخه گل رز جلوی در دادگاه خواهید دید. کلاً کاری ندارند چی به چی است و مدام گل می‌خرند.

قابلمه: شکم پرست
شخصیت‌های قابلمه‌ای آدم‌هایی هستند که مفهوم زن برایشان کسی است که کلاه آشپزی روی سر و کفگیر در دست کنار اجاق گاز ایستاده و فقط لبخند می‌زند و غذا می‌پزد. این افراد محبت خود را از طریق سایز قابلمه نشان می‌دهند و هر چه همسر یا مادر خود را بیشتر دوست داشته باشند قابلمه بزرگتری می‌خرند. اگر همسر شما برایتان یک دیگ هیأتی خرید بدانید که در قلبش جایگاه ویژه‌ای دارید.

پارچه: مقتصد
شخصیت‌های پارچه‌ای به شدت انسان‌های روی اعصابی هستند. شما هر لباس جدیدی که بخرید فقط یک جمله را از آنها خواهید شنید: خودت می‌دوختی ارزون‌تر نمی‌شد؟ این افراد مورد علاقه خیاط‌ها و مزون‌ها هستند. یکی از تفریحات آنها رفتن به لباس فروشی‌ها و قیمت کردن همه لباس‌ها و نخریدن آنهاست. اصلاً همان بهتر که بروند با مدیر یک مزون ازدواج کنند بی‌لیاقت‌ها!

جعبه دستمال کاغذی: عارف مسللک، بی نیاز
این افراد لذت‌های مادی و معنوی زندگی را کلاً بوسیده‌اند و گذاشته‌اند کنار. کسی که جعبه دستمال کاغذی هدیه می‌دهد به دنیا پشت کرده و زندگی برایش فقط یک دستمال کاغذی آماده است که حتی ارزش پول خرج کردن هم ندارد و نهایتاً باید یکی دوتا فین عمیق، (از آنهایی که تا لوزالمعده انسان را هم تخلیه می‌کند) در آن کرد و دورش انداخت.

لوازم منزل: گول زننده
لوازم منزل برای این افراد حکم خریدن اسباب بازی برای کودکان را دارد. آنها معمولاً دنبال خانه نشین کردن همسران‌شان هستند و می‌خواهند به هر طریق ممکن همسرشان را از سر کار رفتن یا شرکت در مهمانی‌ها منصرف کنند. آنها منتظر رسیدن مناسبت خاصی برای کادو دادن نمی‌مانند و هر وقت احساس کنند همسرشان ددری شده یکی از لوازم منزل را عوض می‌کنند تا میل به خانه ماندن را در همسرشان افزایش دهند.

گوشی: غیر قابل اعتماد
اگر مردی برای شما گوشی خرید اصلاً و به هیچ وجه ذوق نکنید بلکه بروید ببینید در گوشی‌اش چه چیزهایی دارد خاک بر سر که می‌خواهد شما نبینید و حواس‌تان به گوشی تازه‌تان پرت شود؟ اگر مدل گوشی‌ای که برایتان خریده خیلی بالاتر از مدل گوشی خودش است، لازم است علاوه بر گوشی، حتماً لپتاپ و تمام نیوفولدرها و فایل‌های موسیقی سنتی‌اش را هم بگردید و مطمئن باشید یک جای کار می‌لنگد.

يك ديدگاه

  1. سونیا بدیع ۱۳۹۹-۰۵-۱۲ در ۵:۳۷ ب٫ظ- پاسخ دادن

    نه تنها خنده دار نبود بلکه کلمات بی ادبانه ای هم داخلش بود

ثبت ديدگاه




عنوان