آب، خوردنی نیست!

راه راه: همانطور که می دانید این روزها برای صرفه جویی در مصرف آب مکرر هشدار می دهند و حتی برای اینکه نشان دهند با کسی شوخی ندارند آب را قطع هم می کنند، با این وجود برخی از هموطنان نه تنها این هشدارها را جدی نمی گیرند! بلکه دست به کارهای عجیبی نیز می زنند که در اینجا مواردی را از زبان خودشان می خوانیم:

یک زن خانه دار زرنگ: راستش ما در طبقه پنجم ساکن هستیم و آپارتمان ما آسانسور ندارد حالا شما حساب کن بعد از کلی خرید در گرمای این دوره زمانه ۵ طبقه را گز کنی و برسی خانه و ببینی آب قطع شده، چه حالی می شوی؟ بعد هم می گویند مشکل پمپ است و طبقات اول آب را مصرف می کنند و به طبقات بالا نمی رسد، ما هم از لجمان هر روز به بهانه شستن پارکینگ آب را باز می گذاریم تا حال همسایه طبقات اول را بگیریم…

یک مرد عاشق: به خاطر همسرم و‌عشقی که به او داشتم سفیدش را خریدم تا بشود همان اسب سفید رویاهایش… ماشینم را می گویم اما حالا همسرم گیر داده که زبان بسته در گرما هلاک می شود و هر روز باید بشورمش تا حالش جا بیاید!

یکی از سه دهک پولدار: آب؟! هدر؟! آب گذاشتند که مصرف کنیم دیگر، اصلاً ما مصرف نکنیم کی مصرف کند؟ شما همین استخر و دم و‌دستگاه را ببین! باید پرش کنیم که بتوانیم شیرجه بزنیم و حال کنیم یا نه! اگر این کارها را نکنیم فرق ما با دهک های پایین چیست؟ بعد هم اینکه کسی به ما نگفته آب نداریم! نه بی بی سی اعلام کرده نه صدای آمریکا نه…

یک روشنفکر: زنده باد… تازه دارید میرسید به حرف ما، اصلاً مگر آب را باید خورد؟ ما خودمان یک کمپین تشکیل دادیم که آب خوردنی نیست، اصلاً شما برای آب موسیقی بزار برایت می رقصد حتی، آنقدر می فهمد! شما تا به حال در وان حمام پر از آب خوابیدی؟ همراه با یک موسیقی کلاسیک؟ امتحان کن عزیز من میفهمی من چه می گویم.

ثبت ديدگاه




عنوان