از درب و لاستیک اتوماتیک تا سقف قرشو
آپشن هوشمند پراید!

در خبرها آمده بود که باز شدن اتفاقی درِ پراید هنگام واژگونی باعث گیرکردن آن به نرده‌های اطراف کانال شده و از سقوط آن جلوگیری می‌کند.
انتشار این خبر واکنش تند نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن را به دنبال داشت. ایشان با صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از شرکت خودروسازی سایپا برای افزودن این آپشن به محصولاتشان آن را اقدامی نوین و تحولی عظیم در صنعت خودروسازی جهان دانسته و از مسئولین این شرکت خواسته تا به خاطر ارزش و اهمیت والای جان و سلامت انسان‌ها بدون هیچ چشم داشتی مقدمات سریع انتقال این دستاورد را به سایر شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی فراهم نمایند.
وی در ادامه با لحنی تند و تیز و بی‌ترمز همچون پراید به انتقاد از عده‌ای که آنها را “وطن فروش‌های خیانت‌کار” خطاب می‌کرد پرداخت و گفت: این عده که پیش از این نیز نشان داده بودند چشم دیدن موفقیت و قد برافراشتن طفل نوپای پنجاه ساله صنعت خودروسازی داخلی را ندارند، یک بار دیگر چشم بر این موفقیت بزرگ بسته و بازشدن درب‌های پراید را اتفاقی و در اثر واژگونی دانسته‌اند که این تعبیر ظلم آشکاریست بر ساعت‌ها و بلکم سال‌ها تلاش و تحقیقات عزیزانمان در شرکت سایپا.
ما با تحقیقاتی که انجام دادیم و همچنین بررسی گزارش نهادهای امدادی که در صحنه حاضر بودند به این نتیجه رسیدیم که خودروی مذکور که علاوه بر آپشن بازشدن درب در هنگام واژگونی، از آپشن‌های دیگری همچون ترکیدن لاستیک در هنگام وقوع حادثه که باعث کندشدن روند حرکتی خودرو بوده، قر و دبه‌شدن سقف که باعث افزایش استحکاک خودرو با زمین و در نتیجه کاهش سرعت است، برخوردار بوده و مجموع این آپشن‌ها به صورت ترکیبی عمل کرده و منجر به نجات جان سرنشینان شده‌اند.
متأسفم برای کسانی که عملکرد موفقیت‌آمیز و هوشمند آپشن‌های خودروی ملی را اتفاقی می‌دانند، این عده‌ی معلوم‌الحال باید در پیشگاه خداوند به خاطر این کارشان پاسخگو باشند.
وی در پایان از مسولین محترم شورای رقابت خواست تا برای جبران گوشه ای از زحمات شبانه روزی خودرو سازان داخلی که در راستای احترام به جان انسان هاست با افزایش ده درصدی قیمت محصولات خودرو سازان داخلی موافقت نماید!

ثبت ديدگاه




عنوان