خبرکش
ابرقدرت خسته است…

راه راه:
ابرقدرت
بایدن تصریح کرد. رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آن‌که پنتاگون پرواز آخرین هواپیمای باری آمریکا از فرودگاه کابل را اعلام کرد در بیانیه‌ای تصریح کرد که حضور نظامی ۲۰ ساله‌ی آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است.
آمریکا که ۲۰ سال پیش آمده بود تا طالبان را در افغانستان از میان بردارد، دیروز از ترس همین طالبان خودش از میان برداشته شد و طالبان که ۲۰ سال پیش فقط یک گروه مسلح تندرو در افغانستان بود، امروز رسما قدرت را در افغانستان به‌دست گرفته است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر دولت آمریکا سال‌ها پیش این همه پولی را که در افغانستان هدر داد روی بیتکوین سرمایه‌گذاری می‌کرد تا الآن کلّی سود کرده بود و الآن به‌جای این که از صغیر و کبیر مردمش فحش بخورد، می‌توانست پولش را از بیتکوین بیرون کشیده و روی اتریوم و کاردانو سرمایه‌گذاری کند. حتی عده‌ای از کارشناسان معتقدند سرمایه‌گذاری روی دوج‌کوین هم باز به‌صرفه‌تر از لشگرکشی به افغانستان بود.
گفتنی است آمریکایی‌ها بعد از تسلّط طالبان بر افغانستان یک‌جوری فرار کردند که بخش زیادی از سلاح‌هایشان را به‌همراه تعدادی از سگ‌های آموزش‌دیده‌ی نظامی در افغانستان جا گذاشتند. در این رابطه هم کارشناسان معتقدند استفاده آمریکایی‌ها از اپلیکیشن‌هایی شبیه به دیوار و شیپور می‌توانست یک مشتری برای سلاح‌های آمریکایی پیدا کرده و بخشی از ضررهای آمریکا را جبران کند که گویا ترس آمریکا هنگام فرار اجازه‌ی همین کار را هم نداده است.
لازم به ذکر است بایدن که به علّت کهولت بیش از حدّ سن پس از انتشار بیانیه‌ی مذکور حسابی خسته شده بود، به چرتی عمیق فرو رفت.

شرف
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال پیامی به رئیس رژیم صهیونیستی، مرگ تک‌تیرانداز صهیونیست را که برای کشتار فلسطینیان به مرز غزّه اعزام شده بود، تسلیت گفت. محمود عباس در پیام خود گفته است: جان‌باختن بارئیل شموئیلی را که قربانی خشونت در مرز غزّه شد، تسلیت می‌گویم.
در پی این اتّفاق اتّحادیه‌ی جهانی بی‌شرفان اعلام کرد مرزهای بی‌شرفی بار دیگر جابه‌جا شد. اتّحادیه‌ی جهانی بی‌شرفان قدیمی‌ترین سازمان بین‌المللی غیررسمی جهان است که با حمایت‌های شخص ابلیس، توسّط قابیل و با گناه برادرکشی تأسیس شد. این سازمان در طول تاریخ اعضای بسیار زیادی داشته که بلافاصله پس از عضویت در این سازمان برای ثبت رکوردهای جدید بی‌شرفی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
گفتنی است تا پیش از این، رکورد بی‌شرفی در دست جودوکاری از مغولستان بود که مدال طلای المپیک خودش را به مردم اسرائیل تقدیم کرده بود که این رکورد با اقدام اخیر محمود عباس شکسته و به‌ نام وی ثبت شد.

آپدیت
کرونا آپدیت شد. ویروس کرونا در جدیدترین بروزرسانی خود که لامبدا نام دارد، احتمالا توانسته سرعت انتشاری بالاتر و کشندگی شدیدتری به‌دست آورد‌. البته هنوز بسیاری از کارشناسان این حوزه این ویژگی‌ها را تأیید نکرده‌اند ولی با توجّه به این که ویروس کرونا در هر بروزرسانی بسیار وحشی‌تر از قبل شده، دستیابی به این ویژگی‌ها دور از انتظار نیست.
به‌گفته‌ی مسئولین بهداشت و درمان، جهش لامبدا هنوز به‌طور رسمی در کشورمان مشاهده نشده اما با توجّه به شیوع گسترده در کشورهای همسایه، احتمال وجودش نیز رد نمی‌شود. گفتنی است برخی از مردم کشورمان ضمن ابراز خرسندی از این که هنوز لامبدا رسماً در کشور مشاهده نشده، بار و بندیل سفر بستند و راهی جاده‌های سرسبز شمال شدند.
کارشناسان معتقدند اینقدری که کرونا بروزرسانی می‌شود، تلگرام نمی‌شود، در نتیجه یا باید فکری به‌حال کاهش شیوع کرونا کرد، یا فکری به حال افزایش آپدیت‌های تلگرام. کارشناسان اعتقاد دیگری ندارند.

ثبت ديدگاه




عنوان