خبرکش
ابرقدرت مشکل گوارشی دارد…

ارّه
عربستان سعودی امسال نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم «دریای سرخ» را با حضور فیلم‌ها و چهره‌های شناخته‌شده‌ی بین‌المللی کلید می‌زند. کارشناسان معتقدند چنین حرکتی برای کشوری که تا چند سال پیش سینما در آن ممنوع بوده، گام بسیار بلندی است که می‌تواند منجر به پارگی شلوارهای سعودی گردد.
کارشناسان ورزشی نیز نظر کارشناسان قبلی را تأیید کرده و معتقدند قبل از هر حرکت سنگین، باید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه نرمش کرد که با توجّه به حجم شکم سعودی‌ها این زمان به ۵ تا ۱۰ ساعت افزایش می‌یابد.
در عین‌حال کارشناسان سینمایی پیش‌بینی می‌کنند، سری فیلم‌های «ارّه» با آرای قاطع داوران می‌تواند جوایز زیادی از این جشنواره دریافت کند.
کارشناسان سیاسی امّا معتقدند که عربستان اگر جشنواره‌ی اسکار را هم برگزار کند و بن‌سلمان شخصاً اجرای مراسم را برعهده بگیرد، باز هم نمی‌تواند از این هچلی که در آن گیرافتاده فرار کند؛ پس بهتر است اینقدر پول بی‌زبان را خرج خرید باشگاه ورزشی و برگزاری جشنواره‌های سینمایی نکند و طرفداران ورزش و فرهنگ را به حال خود رها سازد.

گوارش
تغییرات اقلیمی حاشیه‌ساز شد. بایدن در جریان دیدار با همسر شاهزاده‌ی انگلستان، در حاشیه‌ی اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکوی اسکاتلند، نتوانست تغییرات گوارشی خود را کنترل کند و کاملاً بی‌آبرو شد. به‌گزارش دیلی‌میل، یک منبع که از نزدیک شاهد این رویداد آب و هوایی بوده، گفت که اختلال گوارشی جو بایدن طولانی و بلند بود و نادیده گرفتن آن غیرممکن بود.
کارشناسان که از خنده نمی‌توانستند روی پای خود بایستند، واقعا نمی‌دانند باید چه واکنشی به این اتفاق داشته باشند. اما خود بایدن خیلی عادی با قضیه برخورد کرد و بدون این که به روی خود بیاورد که چه آبروریزی کرده است، طی نامه‌ای به کنگره، «وضعیت اضطراری ملی» در قبال ایران را که در سال ۱۹۷۹ در پی اشغال لانه‌ی جاسوسی اعلام شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.
کارشناسان بعد از تمام شدن خنده‌شان گفتند: «داداش یکی باید در قبال خود تو وضعیت اضطراری اعلام کنه با اون دستگاه گوارشت». کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بایدن اگر در قبال کل دنیا هم وضعیت اضطراری اعلام کند، باز این آبروریزی‌اش از ذهن جهان پاک نمی‌شود. همچنین کارشناسان معتقدند که کلّاً آمریکا در یک دهه‌ی اخیر از رئیس‌جمهور شانس نیاورد.

شنا
نتانیاهو حرف زد. نتانیاهو که در یک نشست عمومی و بنا به درخواست چهل نفر از اعضای کنِسِت و مخالف ائتلاف حاکم سخن می‌گفت، گفت: امروز ایران به خوبی می‌داند که ما ضعیف هستیم. تا یک ماه دیگر ایران به مذاکره‌ی هسته‌ای با کشورهای ابرقدرت جهانی باز خواهد گشت و این امر خطری حیاتی برای امنیت اسرائیل است.
کارشناسان اسرائیلی در این رابطه می‌گویند: «نتانیاهو که این چیزها را می‌دانست، پس چرا در زمان مسئولیت خودش آن‌قدر مقابل ایران هارت و پورت کرد و باعث شد ما به توصیه‌ی مقامات ایرانی گوش نکنیم و برای روز فرار شنا نیاموزیم؟ الآن وسط سیاهی زمستان چگونه برویم شنا یاد بگیریم؟ ».
کارشناسان ایرانی اما معتقدند رژیمی که هر لحظه امکان نابودی‌اش وجود دارد، نباید غصه‌ی یک ماه دیگر را بخورد. بهتر است اسرائیلی‌ها زمان حال را دریابند و از تمام فرصت‌ها برای یادگیری شنا در دریا استفاده نمایند تا در روز فرار وبال گردن دیگران نباشند. کارشناسان معتقدند این خبر بیشتر از این اهمیت پرداختن ندارد و لذا دیگر نیفزودند.

ثبت ديدگاه




عنوان