چمچاره؛مشاوره پیامکی
اتو یا ماینر؟ مسئله این است…

با سلام خدمت شما مخاطبان گرامی، من دکتر زونکن عنابی هستم، فارغ‌التحصیل رشته‌ی “دو روز انگاری دنیا” از دانشگاه lmnop؛ در خدمتتون هستم با بخش مشاوره‌ی پیامکی؛ بریم سراغ اولین پیامک.

خانمی پیامک زدن و گفتن که دکتر من سال ۸۸ برای اولین بار تو عمرم در راستای تلاش‌هامون برای ابطال انتخابات تو نماز جمعه شرکت کردم، ولی بعدا که عکسای نمازمون منتشر شد که دختر و پسر کنار هم نماز میخوندیم، گفتن این نماز باطله. حالا میخواستم بدونم واقعاً باطله؟
والا من که از فقه چیزی نمیدونم، ولی حالا همینجوری بخوام بگم با توجه به اون عکسا، آره کاملاً باطله و دوباره باید قضاشو بخونید.

دوباره همون خانم پیامک زدن و گفتن که حالا خیلی دغدغه‌ی قضاشو ندارم. بیشتر سوالم واسه این بود که ما میخواستیم انتخابات رو ابطال کنیم ولی نتونستیم، ممکنه به‌خاطر این که نمازمون اشتباه بوده خدا قهرش گرفته و به هدفمون نرسیدیم؟
میتونه اینم باشه ولی به نظرم این‌که شما دروغکی گفتین تقلّب شده هم بی‌تأثیر نبوده.

شخص دیگه‌ای پیامک زدن و گفتن اگه این طرفدارای ما مثل آدم نمازشونو میخوندن، من اون سال رئیس‌جمهور شده بودم، این همه هم سوژه‌ی خنده‌ی ملّت نمی‌شدم‌. حالا به نظرتون اگه طرفدارا نمازشونو اصلاح کنن، راه داره دوباره من به یه نون و نوایی برسم تو این مملکت؟
داداش الآن دیگه اگه طرفدارای شما برن تو خود کعبه هم معتکف بشن، شما به نون و نوایی نمی‌رسی، ولی یه راه وجود داره؛ البته سخته ولی اگه واقعا پایه باشی میتونی بهش برسی. شما باید در زمان سفر کنی و برگردی به همون سال و مثل آدم رأی مردمو بپذیری، اینجوری حدّاقل تاریخ مصرفت کلّاً تموم نمی‌شه. گرچه الآنم اوضاع شما که به‌حساب تو حصری از اوضاع ما خیلی بهتره. به نظرم داره بهتون خوش می‌گذره، حیفه از دستش بدی.

آقا یا خانم دیگه‌ای پیامک زدن و گفتن که ما هدفمون تغییر نظام بود و براش استراتژی هم داشتیم. قرارمون این بود که یه شب همه با هم اتوهامونو بزنیم به برق تا برق نظام بپره و سقوط کنه. نمیدونم چرا جواب نداد؟ حالا شما راه بهتری سراغ نداری؟
به نظرم شما باید مزرعه‌ی استخراج بیت‌کوین می‌زدین، البته بازم نمی‌تونستین نظامو تغییر بدین، ولی حدّاقل کلّی بیت‌کوین به‌دست می‌آوردین که اگه تا الآن نگه می‌داشتین خداتومن پولش می‌شد. الآن دیگه قیمتش خیلی بالا رفته، نمی‌صرفه بری تو کار استخراج.

عزیز دیگه‌ای پیامک زدن و گفتن که آقای دکتر این بدآموزیا چیه به جوونا یاد میدی؟ این پسره‌ی مفت‌خور هنوزم که هنوزه هرشب اتو رو میزنه به برق که برق نظام بپره، ولی این پول من بدبخته که برای قبض برق می‌پره؛ اونوقت تو بهش میگی بره تو کار استخراج بیت‌کوین که همون دوزار پس‌اندازمونم بدیم بره واسه پول برق؟
خب معلومه این دوستمون پدر اون دوست قبلیمونن. درست میگی پدرجان، من به این ابعاد ماجرا توجّه نکرده بودم، الآن خودم درستش می‌کنم. آقایی که هرشب اتو میزنی به برق که نظام سقوط کنه، بیا بچسب به یه شغل آبرومندانه و زندگیتو بکن، اینقدر پدر بدبختتو حرص نده. خب امیدوارم این پدر عزیز از ما راضی شده باشه؛ مشاوره‌ی این هفته‌مونم تموم شد، تا مشاوره‌ی بعدی و گرفتارهای بعدی خداحافظ.

ثبت ديدگاه




عنوان