شفاف‌سازی‌هایی از تلفات زمستان سخت در اروپا
امضای ننه سرما هم تضمین است

اخیرا یک نشریه اقتدارگرا و ضدحقوق بشری آماری از تلفات زمستان سخت در اروپا منتشر کرد و مدعی شد ۶۸ هزارنفر در اروپا به‌خاطر سرمای شدید زمستان جان باختند. متاسفانه این نشریه، روزنامه کیهان یا روزنامه ایران نبود، بلکه هفته‌نامه اکونومیست انگلیس بود که این‌گونه از پشت خنجرش را فرو کرد.
خوبت شد ای نشریه مزدور؟! ما یک فصل کامل زور زدیم تا بگوییم زمستان سخت اروپا واقعیت ندارد و همه‌اش تخیلات روزنامه‌های اصول‌گراست، ولی تو با انتشار این آمار، کیهان‌شادمان کردی!
در همین راستا بر خود لازم می‌دانیم نکاتی را به مخاطبان وفادار خود منتقل کنیم تا بدانند ما هنوز سر همان ادعا هستیم و معتقدیم زمستان سخت در اروپا وجود نداشته و اتفاقاً زمستان اروپا خیلی هم نرم و نایس است.
۱- اول از همه باید دانست نویسنده این گزارش از مریدان و شاگردان نزدیک شریعتمداری (مدیرمسؤول روزنامه کیهان) است. با بررسی‌های به عمل آمده متوجه شدیم نویسنده مذکور در یکی از سفرهای خود به روسیه، زمانی که در اتاق خود در هتل مشغول استراحت بوده، به طور اتفاقی تلویزیون ایران را می‌گیرد و همان لحظه اتفاقاً شریعتمداری را در قاب شبکه افق دیده و مرید تفکرات او می‌شود. این ادعا کاملاً مستند است، زیرا با وجود دوستی نزدیک ایران و روسیه، پخش کانال‌های تلویزیونی ایران در آنجا امری کاملاً معقول و طبیعی است. اگر هنوز ذره‌ای شک دارید، می‌توانید بروید روسیه و امتحان کنید.
۲- این آماری که مقاله مذکور ارائه می‌دهد کاملا غرض‌ورزانه و غیرواقعی است. چرا که ممکن است افراد فوت شده دارای بیماری زمینه‌ای بوده باشند. مثلاً فردی دچار بیماری قلبی بوده و حالا سرمای هوا باعث ایست قلبی وی شود. خب! این دیگر ربطی به زمستان ندارد و تقصیر قلب طرف است که جواب نداده. الان مثلا اگر آن فرد با ماشین تصادف می‌کرد، تقصیر کل کارخانه خودروسازی بوده؟ حالا خدا می‌داند مثل این آدم بخت‌برگشته چندتا جزو آن آمار بوده‌اند؟ اصلاً از کجا معلوم که این افراد، اجل‌شان نرسیده بوده؟
۳- از قدیم هم به زمستان می‌گفته‌اند «ننه سرما»؛ یعنی زمستان یک ماهیت مادرانه دارد و با وجود سختگیری‌هایش از یک روحیه لطیف و مهربان برخوردار است. مگر می‌شود ننه‌سرما آدم بکشد؟ مثلاً اگر در بچگی مادرها در دهان ما فلفل می‌ریخته‌اند، از روی دشمنی بوده یا دلسوزی؟ ننه‌سرما هم اگر گاهی ما را بچایاند (از مصدر چاییدن)، اما هیچ‌وقت کاری نمی‌کند که ما بمیریم. پس قطعاً این ادعا از اساس دروغ است.
۴- اگر شما به اسم نشریه هم دقت کنید متوجه رازهای پنهانی در آن می‌شوید. اسم نشریه «اکونومیست» است. این شما را یاد چیزی نمی‌اندازد؟ مثلا «کمونیست»! بله درست حدس زدید، این نشریه به طور ضمنی دارد می‌گوید کمونیست است و از کشورهایی مثل روسیه و چین خط می‌گیرد و لذا مرگ بر کمونیسم.
۵- همه این حرف‌ها به کنار، شما تا حالا دیده‌اید ادعاهای روزنامه ما دروغ باشد؟ آن موقعی که ما تیتر زدیم «امضای کری تضمین است»، دروغ گفتیم؟ آیا تضمین نبود؟ اگر تحریم‌ها لغو نشد، تقصیر ترامپ بود و به امضای کری ربطی نداشت. حتی شاید زبان‌مان لال تقصیر اوباما هم بوده؛ ما چه می‌دانیم؟ نباید گناه دیگران را شست؛ اما آنچه مشخص است این است که امضای کری تضمین بود و زودتر از همه این را اعلام کردیم. حالا پس ادعای ما درباره این که زمستان در اروپا سخت نبوده هم درست است و اگر طرفدار اقتدارگرایی نیستید، باید حرف ما را قبول کنید.
در نتیجه پیشنهاد می‌شود به جای این بحث‌های الکی همگی جلوی در سفارتخانه‌های اروپایی تقس شویم و به یاد این ۶۸ هزارنفری که معلوم نیست چرا و چگونه مرده‌اند شمع روشن کرده و به عزاداری بپردازیم.

ثبت ديدگاه




عنوان