گزارشی بیطرفانه
ایالت متحده روز به روز قوی‌تر از دیروز

پس از ترور قاسم سلیمانی در سوریه، آمریکا به شدت ضعیف و منزوی شده‌است و هرچه بیشتر می‌گذرد این کشور بیشتر به فروپاشی درونی نزدیک می‌شود. این خطی است که رسانه‌های ایرانی دنبال می‌کنند. اما این ادعا چقدر صحیح می‌باشد؟ آیا واقعا کشور آمریکا در شرایطی بحرانی به سرمی‌برد؟ اگه نوشتی بگو که ادامه‌اش رو بگم بهاره. پس بر آن شدیم که با ارائه تحلیلی منصفانه و بی طرفانه در یک مقاله خبری با بیان چند مورد از پیشرفت‌های اخیر ایالات متحده کذب ادعاهای رسانه‌های ایرانی رو ثابت کنیم. البته لازم به ذکر است که این پیشرفت‌ها بیشتر از چند مورد فوق است اما به همین موارد بسنده می‌کنیم.

  1. پیشرفت توریستی و جذب گردشگر: در هفته‌های اخیر زیبایی‌های گردشگری زیادی به آمریکا اضافه شده و باعث افزایش توریسم گشته است. تماشای شعله‌های آتش لذت بسیار بالایی دارد. به طوری که ادیسون هم هنگام سوختن آزمایشگاهش بدون نگرانی به تماشای این منظره زیبا نشسته بود. حال گردشگرانی که بدون هزینه معنوی و تنها با کمی هزینه مادی می‌توانند این مناظر را مشاهده کنند چرا خودشان را از آن محروم کنند؟ بهترین جاذبه اضافه شده نیز بقایای سوخته ناو یو اس اس است که آمریکا پس از جمهوری اسلامی، که از کشتی به گِل نشسته یونانی به عنوان جاذبه توریستی استفاده می‌کند، دومین کشوری است که به همت جوانان بومی به این جاذبه توریستی دست یافته‌است. بهاره جان حواست باشه غلط املایی نداشته باشی.
  2. جوان‌تر شدن جامعه: ویژگی بارز جوانان فکر و ذهن خلاف و توانایی کار می‌باشد بنابراین جوان بودن میانگین سنی از علل پیشرفت کشورها می‌باشد. معیاری که در ماه های اخیر با شیوع کرونا آمریکا به شدت در آن پیشرفت کرده است. این کشور مقتدرانه نسبت به سایر کشورهای جهان در صدر پیشرفت این معیار قرار دارد. لازم به ذکر است بقیه کشورها به خاطر ناکارآمدی مدیریتی نتوانستند بحران کرونا را تبدیل به این فرصت عظیم کنند. امید است که این کشورها نیز با تجدید نظر آمریکا را الگوی خود قرار دهند تا کره زمین بیش از این با مشکل مواجه نشود.
  3. همدلی و اتحاد مردم: یکی دیگر از معیارهای قدرت هر جامعه و دولتی همدلی و یک صدایی کامل مردم آن جامعه می‌باشد. ویژگی که در هفته‌های اخیر در آمریکا به خوبی شاهد آن هستیم. در تاریخ عظیم و ۲۰۰ ساله این کشور سابقه نداشته‌است که چنین جمعیت فراوانی در خیابان‌ها نظرشان را ابراز کنند. البته شگفتی بزرگتر این که بین نظرات آن‌ها هیچ اختلافی هم مشاهده نمی‌شود. و این موضوع نشان دهنده آن است که مردم کشور کاملا به یک بلوغ فکری رسیده‌اند.

گزارشی از سعیده هاشمی

/انتهای پیام

 

ثبت ديدگاه




عنوان