میزان سود ایران از حمله به اسرائیل
بازی ریاضی راه راه

بیاید با هم بازی کنیم. ۱ را از ۱۰۰ کم کنید، چه عددی به دست آمد؟ آفرین ۹۹. این درصد اعلامی رهگیری پرتابه‌های هجوم ایران به اسرائیل توسط سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی است. البته سعی کنید این عدد را جلوی یک صهیونیست به زبان نیاورید چون محکم در گوش شما می‌زند، شاید شما ندانید چرا ولی شلوار او خوب خبر دارد. 

خب! حالا ۵ تا از ۵۰ کم کنید، عدد ۴۵ به دست می‌آید. عدد تعداد سالی که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و تقریبا اجازه ورود هیچ تجهیزات نظامی به ایران به صورت رسمی وجود نداشته است. اگر به عدد ۴۵، عدد ۲ را اضافه کنیم به عدد ۴۷ می‌رسیم که اگر به این تعداد به عقب برگردیم ایران و آمریکا در آن سال قرارداد ۶ میلیارد دلاری خرید و فروش تجهیزات نظامی را امضا کردند. 

اگر از عدد ۶، عدد ۴ را کم کنیم، به عدد ۲ می‌رسیم که به گفته تحلیلگران اسرائیلی، به اندازه این عدد (۲ میلیارد دلار) در شب هجوم ایران به اسرائیل، هزینه رهگیری و سرنگونی پهپادها و موشک‌های پرتابی از سمت ایران شده است. یعنی یک سوم هزینه خرید تسلیحاتی ایران از آمریکا در سال ۵۵!

حالا اگر ۱۵ را از ۵۵ کم کنید به عدد ۴۰ می‌رسید که معادل میلیون دلاری آن تخمین هزینه پرتابه‌های هجومی ایران به سمت اسرائیل است. به ۴۰، ۴۴ را اضافه کنید و به ۸۸ برسید تا بدانید چند میلیون دلار کالا در کشتی اسرائیلی بود که عصر قبل از بامداد هجوم ایران به اسرائیل در خلیج فارس توقیف شد.

حالا شما بگویید: ایران چقدر در این حمله سود کرده و اگر انقلاب نمی‌شد ممکن بود هر بار در معامله با آمریکا چقدر ضرر کند؟

شما می‌توانید پاسخ خود را از طریق کیوآرکد زیر یا لینک https://survey.porsline.ir/s/HX2HQaT برای ما ارسال کنید. دقیق‌ترین پاسخ در شماره آتی ویژه‌نامه منتشر خواهد شد.

ثبت ديدگاه




عنوان