دور زدن خورشید یا ارباب رجوع، مسئله این است!
بررسی آفات احتمالی یک پیشنهاد

در روزهای گذشته افزایش دما و گرم که نه، داغ شدن هوا زندگی عادی مردم را دچار اختلال کرده و دشواری های را برایشان به وجودآورده، این وضعیت درمناطق گرمسیر به حدی سخت و غیر قابل تحمل بوده است که استاندار ایلام گفته:
برخی از کارمندان مهران و دهلران پیشنهاد شب کاری را مطرح کرده اند که بر اساس آن، زمان آغاز به کار ادارات از ۵الی ۱۱ شب باشد، که در نوع خود پیشنهاد جالب و نوینی است و به نوعی گامی رو به جلو و تحولی شگرف در زمینه ارائه پیشنهاد محسوب می شود.
اما…
قبل از اجرائی شدن این طرح باید یک سری از نگرانی ها و شبهاتی که نسبت به آن در ذهن مردم وجود دارد رفع شود تا با فراق بال و اعتمادکامل به استقبال آن بروند.

۱_کارمندان جلب: استثناً در بعضی ادارات کارمند هایی یافت می شوند که یافت نمی شوند! هرچند تعداد این نوع از کارمندان بسیار معدود و به اندازه ی انگشتان یک هزار پاست اما به هر حال باید برای این تعداد اندک هم چاره ای اندیشه شود تا ارباب رجوعی که سابق بر این و در روز روشن هم دستش به افراد مذکور نمی رسید و از پیدا کردنشان عاجز بود در شب تاریک موفق به زیارت شان شود.

۲_ توجیه ارباب رجوع برای درک شرایط کارمندان: با توجه به تداخل ساعت پیک فعالیت های گروه های مجازی فامیلی با ساعت کاری ادارات در این طرح، باید بین مردم فرهنگسازی شود تا وضعیت کارمند ها را درک کنند و در حین چاق سلامتی های مرسوم فامیلی با کار های اداری پیش و پا افتاده شان مزاحم کارمندان محترم نشوند چرا که خوبیت ندارد آدم نسبت به عکس یهویی شوهر عمه اش در حالی که پیژامه راه راه پوشیده و قاچ شتری هندوانه را گاز میزند بی تفاوت باشد و به رفع امور اداری مردم بپردازد!

۳_رفع ابهام از کلمه ی”برخی”: استاندار محترم ایلام فرمودند که “برخی” از کارمندان پیشنهاد اجرائی شدن این طرح را داده اند با این وجود این نگرانی پیش می آید که کارمندانی که اتاق شان در قسمت های خنک ادارات واقع شده یا از کیفیت کولرشان راضی هستند در این طرح شرکت نکنند و این یعنی ارباب رجوعی که تا پیش از این برای راه افتادن کارش بین طبقات و اتاق ها پاس کاری می شد با عباراتی همچون” همکارمون روز کارن شما فردا صبح تشریف بیارین ایشون امضا کنن مجددا شب تشریف بیارید” دچار یک “تیکی تاکای” شب و روز خواهد شد!
به امید شب های موفقیت!

ثبت ديدگاه




عنوان