عوامل رشد طلاق
بررسی ریشه های تربچه ای طلاق

راه راه: نمیدانم چه می شود که آدم نگران می شود! ولی من وقتی دیدم سرعت طلاق گرفتن در کشور از سرعت کنتور گاز خانه ما بیشتر است، نگران شدم.
باتوجه به تحقیقات صورت گرفته علل زیر از مهمترین عوامل رشد سرعت طلاق میباشد:

۱- عدم تسلط به زبان عربی: مواردی که دختران با واژه عندالمطالبه و عندالاستطاعه آشنایی ندارند و به جای اینکه بگویند عندالمطالبه، میگویند عندالاستطاعه و به هنگام تپق زدن بر سرسفره عقد هم با ضربه سوقلمه مادر روبرو می شوند که ” خاک تو سرت انقد گفتم حفظ کن باز یادت رفت!”

۲- توصیه های مادرها در مقایسه با قدیم که می گفتند” با لباس سفید میری با کفن برمی گردی” به جمله ” اگه دیدی شوهرت گفت از خستگی دارم میمیرم یه استکان چایی بهم بده، سریع طلاقت رو بگیر” در رشد طلاق نقش بسزایی داشته است.

۳- آمار ازدواج زنان مطلقه نسبت به دختران مجرد بسیار زیاد و وسوسه کننده است طوری که همه می خواهند حداقل یکبار شانس خود را در طلاق امتحان کنند. علت این امر را نیز می توان دردو مورد بیان کرد:
الف: اشتیاق پسران به ازدواج با زنان مطلقه ای که مهریه خود را در همان گزینه عندالمطالبه دریافت کرده اند
ب: به همان دلیل گزینه اول

۴_برگزاری جشن طلاق، امید به طلاق را افزایش داده است. این تنها جشن تلخ و شیرین دنیاست که معلوم نیست دو طرف چه مرگشونه!

۵- شکسته شدن قبح طلاق توسط کسانی که با کارشان ازدواج کرده و هی از این شغل به آن شغل منتقل می شوند. بعضی از مسئولین در ساخت این علت کاملا بی ربط موثر بوده و هستند.

۶- نقش سلبریتی ها در رشد طلاق:
سلبریتی ها نشان داده اند بعد از طلاق می توان بهترین ازدواج قرن را داشت. این نوع ازدواجهای بعد از طلاق، بسیار موفقیت آمیز و سراسر عشق است ( آدم انقد چشم و دل سیر و پیاز!!). مواردی بوده که سلبریتی بعد از طلاق که نمیدانسته طلاق را با کدام حروف می نویسند، با شوهر سابق خود همچنان دوستی خود را حفظ کرده و هرروز یک بیانیه سراسر غلط املایی صادر می کرده است و این نشان دهنده اوضاع خوب زندگی بعد از طلاق است و باعث تشویق جوانان به طلاق می شود.

۷- نقش مدارس: به دلایل کاملا ناشناخته ای اکثر تحقیقات مدرسه از موضوع طلاق می باشد که در ناخودآگاه کودکان ثبت شده ودر آینده منجر به جشن طلاق می شود.
این دلایل خیلی هم دقیق و درست و قابل اعتنا بود. قرص هم خودتان بخورید

يك ديدگاه

  1. :)))) ۱۳۹۷-۰۳-۰۹ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ- پاسخ دادن

    آفرین:))

ثبت ديدگاه




عنوان