از دقت ابر به زیرش تا زخم پاشیدن به نمک مردم
بررسی عوامل وقوع سیل

راه راه: ۱ – دقت بیش از حد ابر به زیرش:
جای هیچ شکی نیست که ابر برای باریدن زیر خود را می نگرد و اگر سبزه و درخت بود می بارد؛ اما این که چه می شود گاهی ابرخیلی می‌بارد و سیل جاری می‌شود هنوز برای دانشمندان نامعلوم است. عده ای معتقدند دلیلش دقت بیش از اندازه ابر به زیرش است. عده ای عصبانیت ابر از زیر خود را عامل رفتار افراط گرایانه او می‌دانند و عده ای هم افزایش ناگهانی سطح سبزه و درخت را عامل ذوق مرگ شدن ابر و از کف دادن عنان اختیار می‌انگارند.

-۲ مرگ بر آمریکا :
این شعار بسیار شعار خطرناکی است! اگر شما در کشورتان شعار مرگ بر آمریکا بدهید ممکن است زمین کشورتان از وسط نصف شده و یک میدان مغناطیسی تمام آدم ها را به شکاف ایجاد شده بکشد. یا زلزله بالای ۹ ریشتر بیاید. یا کوه ها ناگهان شروع به گرده افشانی کنند. دیگر سیل کفِ کفِ قضیه است. یعنی خیلی که ارزان حساب کنند سیل می‌آید. اما اگر هیچ یک از این بلا ها نیامد حداقلش این است که سلبریتی ها نمی‌توانند بروند آمریکا بچه بزایند که این بلایی است بسیار عظیم تر از مورد اول که باید به شدت از آن اجتناب کرد.

۳- ضایع شدن نتانیاهو:
نتانیاهو از آن آدم های بد شانس روزگار است که از کودکی هر وقت حرف می زند سریع ضایع می شود! مثلا در دوران مدرسه هروقت به مهاجم حریف می‌گفت عمرا بتوانی به من گل بزنی، حتی اگر به سمت پرچم کرنر هم شوت می‌کردند می‌رفت داخل دروازه اش! یا مثلا می‌گوید ما یک گنبد آهنین هوشمند داریم که هیچ موشکی از آن رد نمی‌شود که همینطور موشک است که از این ور و آن ور گنبد عبور می‌کند. بنابراین وقتی نتانیاهو با یک پارچ آب فیلم می‌گیرد و می‌گوید ما می‌توانیم مشکل آب شما را حل کنیم، طبیعی است که در راستای ضایع کردن او کشور شما را سیل ببرد. کلا آدم آب دریا را با چنگال بخورد ولی کِنف نشود.

۴- نیاز مبرم ایذه به دریا:
همه ما می‌دانیم که شبکه من و تو یک شبکه مستند بسیار علمی و دقیق است! پس وقتی در این شبکه می‌گویند نیروی دریایی سپاه از طریق سواحل ایذه شهر را از دست معترضین پس گرفت قاعدتا باید یک دریایی چیزی در نزدیکی ایذه درست شود تا حرف علمی این شبکه ارزشمند روی زمین نماند. بنابر این آسمان و زمین تا یک مسیر کشتی رانی بین ایذه و خلیج فارس باز نکند از پا نمی‌نشیند که در این باره لازم است هشدار های لازم به مردمانی که فی ما بین این مسیر به سر می‌برند داده‌شود.

دریای ایذه
۵- الگو برداری مدیران از قشم:
به نظر شما چه چیزی قشم را این قدر جذاب، زیبا و توریست پذیر کرده است؟ خب مشخص است! جزیره بودن آن! پس یک مسئول با کفایت حتی وقتی برای تعطیلات و در نمودن خستگی به قشم سفر می کند روا نیست که همه وقتش را به خوش گذرانی بگذراند و باید کمی هم به فکر کشور و مردم باشد. این مسئول دلسوز وقتی متوجه وجه تمایز قشم با سایر شهر ها می شود طبیعتا با خود می‌پندارد چگونه این ظرفیت را به تمام شهر‌ها و استان‌ها صادر کنیم تا کشور ما همینطور توریست پذیرتر شود و سرمایه خارجی بیاید و مشکل آب خوردن مردم هم حل شود؟ که بلافاصله سیل می‌آید.

۶- از نوک پا تا فرق سر غربی شدن:
وقتی می بینیم که در کشور های پیشرفته دنیا نظیر آمریکا و ژاپن سیل‌های به این عظیمی می‌آید و این اندازه خسارت و تلفات به بار می‌آورد چگونه می‌توانیم بی‌تفاوت باشیم؟ آیا زمان آن نرسیده که این خشکسالی دمده ره پشت سر گذاشته و در مسیر ترقی مملکت و در راستای از نوک پا تا فرق سر غربی شدن سیل بیاید؟ فلذا سیل می‌آید.

۷- به ثمر رساندن گلابی‌های برجام:
کم کم وقت آن رسیده که برجام خودی نشان دهد و در راستای گرفتن حال دلواپسان، یکی یکی از دستاوردهای خود رونمایی کند. و از آن جا که حل مشکل آب خوردن نیز تنها با دستیابی به برجام امکان پذیر بوده، اولین قدم برای اثبات قابلیت‌ها همین حل مشکل آب خوردن است. شاید فکر کنید برجام برای حل این مشکل یک برنامه ریزی بلند مدت انجام می‌دهد و به آرامی ذخایر آب را پر می‌کند که کاملا در اشتباهید! این برجام که «تا تاریخ تاریخ است، تاریخ است» و چون ابر بارانزا می‌باشد و تاریخ به احترامش همینطور یه لنگه پا ایستاده و خجالت می‌کشد، بنشیند معلوم است که برای حل مشکل دفعی آب خوردن به کمتر از سیل قانع نمی‌شود! چه حرف‌هایی می‌زنید شما! «اینقدر زخم روی نمک مردم نپاشید.»

ثبت ديدگاه




عنوان