خبرکش
بستنی اش خوشمزه‌تره…

جوگیر!
کریس استورات، قانون‌گذار ایالت یوتا در مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی پیشنهاد کرده که خواستار جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران است. این طرح، علاوه بر آن‌که بازگشت آمریکا به برجام را مسدود می‌کند، خواستار تسلیم شدن ایران در برابر ۱۲ مطالبه فرضی مایک پامپئو است.
این نماینده‌ی کنگره که احساس می‌کرد خیلی کار خفنی کرده و الآن است که رسانه‌های آمریکایی برایش کف و سوت بزنند، با واکنشی خلاف تصورش مواجه شد و ملت به او گفتند: برو بابا اسکول!
گفته شده عده‌ای از کارشناسان آمریکایی به این نماینده‌ی جوگیر توصیه کرده‌اند که ابتدا کمی درمورد مواضع رئیس‌جمهور منتخب ایران مطالعه کند، بعد از خودش طرح مفت ارائه دهد.

بی‌طرف!
مشارکت پایین فرانسوی‌ها در انتخابات منطقه‌ای اخیر و خارج‌شدن عرصه‌ی سیاسی این کشور از انحصار دوگانه‌ی ماکرون و لوپن، خبرساز شد. دور اول انتخابات مناطق و دپارتمان‌های فرانسه با مشارکت ۳۳.۳ درصدی و دور دوم نیز با مشارکت ۳۵ درصدی مردم برگزار شد.
شبکه‌ی bbc فارسی، لا‌به‌لای نقد و بررسی مشارکت مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری، یک اشاره‌ی ریز و گذرا هم به این خبر داشت و بدون تحلیل مشارکت پایین مردم فرانسه، زود از این خبر رد شد که با واکنش تند مخاطبانش رو‌به‌رو شد و به ناچار گفت: ای بابا! خب به من چه؟ به ما پول میدن که رسانه‌ی بی‌طرف باشیم و فقط به ایران گیر بدیم، نه این که مثل یه رسانه‌ی تندرو، به اروپا و آمریکا بپریم.
پس از این اظهار نظر، عده‌ای از بی‌طرفان جهان، هنوز در شوک به‌سر می‌برند.

شیرده!
وبسایت مجهرالجزیره که در برخی مواقع اقدام به انتشار اسناد محرمانه از درون خاندان پادشاهی سعودی می‌کند، در جدیدترین افشاگری خود سندی منتشر کرده که نشان می‌دهد، شورای وزیران سعودی که سلمان بن عبدالعزیز در رأس آن قرار دارد، خواستار تخصیص منابع مالی برای فراهم کردن دیدار میان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با محمد بن سلمان شده است.
شنیده شده عده‌ای از کارشناسان سعودی به پادشاه سعودی توصیه کرده‌اند که خواص لبنیات، خصوصا شیر سعودی را به جو بایدن یادآوری کند، بلکه طرف راضی شود و بیاید سر قرار.
گفتنی است رژیم سعودی که توسّط ترامپ به گاو شیرده تشبیه شده بود، هنوز رگ خواب بایدن را پیدا نکرده و فعلا می‌خواهد با همان فرمول پول مفت، رضایت دولت بایدن را جلب نماید.

ثبت ديدگاه




عنوان