خبرکش
به خداحافظی تلخ تو سوگند نشد!

شهر بی‌یار

آمریکا پس از حدود ۲۰سال افغانستان را ترک کرد. او که قرار بود دموکراسی، آزادی بیان، اهمیت به حقوق زنان، فرهنگ و تمدن و از این مدل چیزها را در افغانستان نهادینه کند، پس از بیست سال تیر و فشنگ و موشک در کردن در این کشور موفق شد آن را با مقادیری دردسر، خرابی، محرومیت، فقر و طالبان تنها بگذارد.
از جمله خدمات این ابرقدرت تمدن‌ساز به افغانستان، تجهیز و خفن نمودن ارتش این کشور بود که البته آن هم با رفتن آمریکا در فراق وی افسردگی گرفت و اعلام کرد دیگر دل و دماغ جنگ و دفاع از کشور و این کارها را ندارد و اصلاً بگذار طالبان بیایند، بگیرند، ببرند و هرکار می‌خواهند بکنند.
رییس‌جمهور افغانستان نیز صحبت‌های ارتش را تأیید کرد و با شعار «شهر بی‌یار مگر ارزش دیدن دارد؟» به کنج عزلتی از این جهان خزید و در دوری از محبوب گریست.

یاد بگیرید!

علیرضا جهانبخش چند روز پیش در بازی بین تیم‌های فاینورد_الفسبورگ در حالی که یک نفر دیگر به دوربین فیلمبرداری برخورد کرده بود و آن را انداخته بود، به کمک فیلمبردار رفت و دوربین را بلند کرد. خارجی‌های باکلاس و بافرهنگ از دیدن چنین صحنه‌ای سخت به وجد آمدند و بنظرشان رسید این دیگر ته انسانیت است! باشگاه فاینورد هم در توییتر کلی فخر علیرضا جهانبخش را به بقیه فروخت و اشاره کرد: «تازه گلم برامون می‌زنه.»
ایرانی‌ها نیز ضمن تشکر از اخلاق‌مدار بودن این بازیکن و حتی احترامش به امام حسین (ع) پس از گل زدنش، به تعجب خارجی‌ها از رفتارهای اخلاقی خندیدند و به سایر سلبریتی‌های مدعی چپ‌چپ نگاه کرده، آه حسرت باری کشیدند.

خداحافظی تلخ

آقای زنگنه، وزیر نفت دولت دوازدهم و یازدهم و هشتم و هفتم و ششم و پنجم و چهارم و سوم و…، بالاخره خداحافظی کرد. او در پیام خود نوشت: «بالاخره عمل انسان به دور از نقص نیست و عملکرد هشت سال گذشته مدیریت نفت هم نقص‌هایی داشته.» تاریخ‌نگاران نیز در تأیید صحبت‌های ایشان خطاب به جوانان افزودند: «حتی سال‌های قبل‌ترش هم هست. خلاصه به اندازه یک تاریخ برایتان گذشته به جا گذاشته‌اند. بروید خوب دقت کنید، از این تاریخ عبرت بگیرید. یکسال و دوسال هم نیست که سر عبرت گرفتن دعوایتان شود. یک عمر است، به همه‌تان عبرت می‌رسد.»
در همین حین، آقای ظریف هم پیام خداحافظی خود را منتشر کرد و در آن به دودستگی یا چند دستگی مردم در قضایای مختلف و برخورد با وی اشاره کرد و افزود: «با اتمام کارم در وزارتخانه، به دانشگاه می‌روم و آن‌جا مشغول می‌شوم.»
پس از انتشار این نامه، اساتید علم آهن‌رباشناسی از آقای ظریف دعوت کردند تا در آموزش مباحث دوقطبی و این‌ها در کنارشان باشد.

ثبت ديدگاه




عنوان