طرح جدید ترامپ
دموکراسی در دقیقه نود

راه راه: این روزها و تنها چند روز مانده تا پایان کار پرزیدنت ترامپ، ایشان در اقدامی بی‌نظیر طرح «تِرموکراسی» را به دولت و مردم آمریکا هدیه داد. این طرح که از ترکیب نام «ترامپ» و «دموکراسی» تشکیل شده است، شامل قوانینی جدید و اعجاب‌آور با هدف ارتقاء سطح دموکراسی در کشور آمریکاست. این قوانین چنان تأثیر عمیق و بنیادی در نظام حاکمیتی آمریکا خواهد گذاشت که برخی از صاحب‌نظران از آن به «انقلاب تِرمالیا» تعبیر کرده‌اند. لایحه این قانون که از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توییتری پرزیدنت ترامپ مطرح شده بود امروز با حضور حداکثری مردم در کنگره آمریکا به تصویب رسید.

از جمله مواد قانونی این طرح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ به موجب این قانون هر کدام از مردم آمریکا می‌توانند یک تریبون اختصاصی در این کشور داشته باشند.
۲٫ استفاده از جارو دستی در ساختمان کنگره آمریکا بلامانع بوده و مردم می‌تواند کلیه محتویات انسانی و غیرانسانی داخل کنگره را جارو کشیده و رفت و روب کنند.
۳٫ مردم می‌توانند بدون هماهنگی قبلی و حتی در هنگام برگزاری مهم‌ترین جلسات کنگره نیز وارد ساختمان شوند. ورود با خوراکی و بستنی هم بلامانع است.
۴٫ به محض ورود مردم، مسئولین باید به احترام آنان خود را در طبقات پایینی ساختمان حبس کرده و نطق نکشند تا مردم در آسایش و امنیت کامل رفُت و روب طبقات فوقانی را به پایان برسانند.

گفتنی است این طرح با استقبال شدیدی در جامعه آمریکا مواجه شده تا جائیکه دیشب مردم با حضور در حیاط کنگره و آتش‌بازی و نورافشانی این اقتدار ملی را جشن گرفتند. برخی از نظامیان آمریکا نیز در اقدامی جالب توجه برای مشارکت در این جشن و پایکوبی تیر هوایی در کردند. تعدادی از هموطنانِ به هیجان آمده که از این کار نظامیان ذوق کرده بودند خودشان را جلوی تفنگ‌های نظامیان انداخته و با شعار «دوباره، دوباره، یه بار فایده نداره!» خواستار تکرار این حرکت شدند. نظامیان مستقر در حیاط کنگره نیز در پاسخ به این خواسته مردمی، چهار گلوله اصل را داغ‌داغ بین داوطلبان توزیع کردند.

ثبت ديدگاه




عنوان