راز افسرگی از زبان وزیر بهداشت
روان های پریشان

راه راه: شادترین وزیر ایران، آقای نمکی پشت میکروفون بود، تصور می‌کردیم الان هم مثل قبل یک چیزی می‌گوید که از خنده مثل در نوشابه‌ی هم‌زده به سقف بچسبیم. دفعه پیش آقای وزیر گفته بود “شکارچیان می‌گویند اگر می‌خواهی پرنده را بزنی باید جلویش را نشانه بگیری و اگر خودش را نشانه بگیری گلوله به جای خالی پرنده خواهد خورد. در نظام سلامت ما همیشه به جای خالی می‌زنیم”. ولی این بار حرفهایی زدند کاملا جدی، که باعث شد به روانپزشک مراجعه کنم:” ما ۱۴ تولد در شیعه داریم با ۱۳ وفات، اما همیشه دلمان می‌خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم. باید این فضای غم انگیز را شکست و آن را تعدیل و تلطیف کرد. این افسردگی عامل خودکشی و بسیاری از خشونت‌های اجتماعی است. باید روان‌های پریشان را دریابیم.

مطب روان پزشک
غاااااااارچ ( صدای لیز خوردن رویه صندلی بعد از نشستن بیمار)
من یک جوان هیئتی هستم که خیلی دنبال کار با عار و بیعار گشتم ولی پیدا نکردم. چند وقتی هست احساس می‌‌کنم به هیچ دردی نمیخورم و شبها به جای خواب بیدار میمونم و روزها به جای بیداری خوابم. دیدم تنهایی گریه نمی‌چسبد تصمیم گرفتم ازدواج کنم. وقتی به همراه همسرم رفتیم وام ازدواج بگیریم با شنیدن ۳۰میلیون وام ازدواج به جای خوشحالی، هم من هم همسرم به گریه افتادیم. همانجا فهمیدم ما هیئتی ها مرد و زن با هم افسرده ایم. تازه بعد از اینکه بچمون بدنیا اومد سه تایی با هم تو بیمارستان زدیم زیر گریه و اونجا فهمیدم افسردگی تو هیئتی ها ارثیه.
بعد از اینکه تعدادمون بیشتر شد صاحبخانه خیلی محترمانه مارو قانع کرد که به برنامه پویش #صاحبخانه_خوب کلی پیامک فرستاده که صدا و سیما از پخش آن معذور بوده و حتی دلیل کاهش اعتبار صدا و سیما یک بخشیش به خاطر سریال گاندو بوده، و بیشترش بخاطر همین پیامک صاحبخانه ما بوده که فاش نشد. درسته اینجا دیگه گریه نکردیم ولی باز هم وقتی تونستیم با قرض و قوله بذاریم رو اجاره خونه و بریم جای دیگه اجاره کنیم بازم ضجه می‌زدیم.
آقای دکتر به نظرتون ما علائم روان پریشی که آقای وزیر گفتن رو نداریم؟ هق هق هق… .

دکتر
برای اینکه بتونیم به شدت افسردگی شما پی ببریم دوتا سوال ازتون می کنم، لطفا با دقت به سوالام جواب بدین.
– ازشنیدن این خبر چه حالی بهتون دست میده؟ “۲میلیون یورو ارز اختصاصی برای واردات «استنت قلب» برای واردات کابل برق استفاده شده است”.
+ مگه از این کابل ها برای شوک دادن به افسرده ها استفاده نمیشه! کابل و استنت نداریم که! همش یه جا میره خدا قبول کنه.

– یزد به همت آقای نمکی ۱۳ قرق فعال و ۱۷ پرونده در حال بررسی، پیشروترین استان کشورمان در زمینه شکار است.
+ این همون تلطیف فضای کشور برای افسرده ها ست که آقای وزیر تو همایش اشاره کردن. دستشون دردنکنه .

دکتر: شما افسرده نیستین، شما دچار اختلال شیدایی هستین و باید هزینه درمان رو هم بپردازین.
+ نمیشه با همون کابلها شوک بدین ارزون در بیاد؟ ثواب داره جای دوری نمیره.
– چرا میشه ولی متاسفانه فهمید دنبالشن از کشور فرار کرد.

+ نمیدونم چرا باز گریم گرفت… هق هق هق.

ثبت ديدگاه




عنوان