کاهشِ افزایشِ قیمت مرغ، باعث افزایشِ کاهش توأمانِ آن شد
سقوط قیمت مرغ

به گزارش قُدقُد نیوز، قیمت مرغ کاهشی شد.

خبرنگار این خبرگزاری که در میدان بهمن، سراغ خریداران رفته بود، قیمت عمده مرغ را کاهشی گزارش کرد.

این خبرگزاری که سه ماه پیش از این، قیمت مرغ را با ۲۰ هزار تومان افزایش گزارش کرده بود، اکنون با ذوق زایدالوصفی قیمت آن را با ۷ هزار تومان کاهش نسبت به سه ماه پیش اعلام کرد.

در همین رابطه یکی از مسئولین مربوطه تصریح کرد: «کاهش افزایش قیمت مرغ در پی افزایش کاهش توأمان آن بوده است، زیرا هر افزایشی تا یک جایی امکان‌پذیر است و وقتی بازار اشباع شد کاهش شروع می‌شود.» وی همچنین افزود: «کاهش قیمت مرغ که قرار بود با اجرای سیاست‌های به‌خصوصی اتفاق بیفتد، پس از اجرای آن سیاست‌ها در حال اتفاق افتادن است.»

کارشناسان در خصوص روند نزولی قیمت مرغ و وارد شدن آن به کانال ۷۳ هزار تومان و در پاسخ به این که؛ آیا تأثیر کاهش آن بر دیگر شاخص‌های اقتصادی، مانند ارزش هر بشکه نفت برنت دریای شمال قابل بررسی است یا خیر، گفتند: «بله.»

همچنین در پی کاهش افزایش قیمت مرغ گمانه‌زنی‌هایی در خصوص عرضه مستقیم آن در بورس توسط گمانه‌زنان همیشگی اقتصادی صورت گرفت. گفتنی است بر همین اساس، اگر در آینده افزایش قیمت مرغ بر کاهش آن غلبه کند، مردم دیگر نگران آن نخواهند بود، زیرا می‌توانند با خرید مرغ قدر‌السهمی به هر اندازه که پول دارند در این بازار سرمایه گذاری کنند. به عبارت بهتر اگر مرغ به قدری گران شود که یک خانوار از پس خرید یک مرغ به تنهایی بر نیاید، می‌تواند با خرید قسمتی از آن به همراه دیگر سرمایه‌گذاران این عرصه، از خرید بخشی از اعضای بدن آن بهره‌مند شوند.

برخی دیگر از گمانه‌زنان که مخالف گمانه‌زنی‌های گمانه‌زنان فوق‌الذکر هستند، با نظرات آنان به مخالفت پرداختند.

یکی از آنان در این خصوص گفت: «کاهش افزایش قیمت مرغ، همواره مقطعی بوده و در ماه‌های آینده دوباره باعث افزایش قیمت مرغ خواهد شد. آنان قیمت اصلی مرغ را سه برابر ارزش کنونی آن می‌دانند و معتقدند، دولت دارد در این زمینه قیمت اصلی مرغ را از مردم پنهان می‌کند و این خلاف سیاست‌های مردم سالاری دینی است و ما با کاندیداتوری در انتخابات آینده، پس از نماینده شدن، دوباره قیمت اصلی مرغ را به مردم نشان خواهیم داد.»

۲ Comments

  1. مهدی ۱۴۰۲-۰۵-۳۰ در ۷:۴۰ ب٫ظ- پاسخ دادن

    عرضه مستقیم در بورس:)))

  2. سالاری ۱۴۰۲-۰۵-۲۹ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ- پاسخ دادن

    اونجا که میگه سیاست های مردم سالاری دینی ترکیدم😂😂😂😂😂😂😂

ثبت ديدگاه




عنوان