فال نامه مجازی با شرح ابیات
شعر طنز : فضایی در مجاز

گشت زنی در اینستا

راه راه: فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید
شرمنده ره روی که عمل بر مجاز کرد
ای صاحب فال! تازگی ها با کسی در فضای مجازی آشنا شده ای و به سختی به او دل بستی! مراقب باش! چون او به شدت زشت و اکبیری است و همه جایش هم عملی است و روزی که او را در محیط واقعی ببینی به شدت شرمنده شوی

در این مقام مجازی به جز پیاله مگیر
ای صاحب فال! در فضای مجازی سعی کن جز فحش و نا سزا کامنت دیگری مگذاری! همانطور که حافظ در یکی از غزلیاتش ناسزا داده و گفته «مادر پیاله عکس رخ یار دیده ایم!»

پس در ره جان جانم والله به مجاز آمد
ای صاحب فال: انقدر روی مبل افتاده ای و به صفحه گوشی خود زل زده ای که دور نیست تا جانت بالا بیاید و خلقی از دست تو و این رفتار زشت و کریهت خلاص شوند.

هم تو ببین جمال خود هم تو بگو ثنای خود
نیست مجاز راز تو نیست گزاف ناز تو
ای صاحب فال! به تازگی در فضای مجازی هی عکس های فتوشاپی می گذاری و از زیبایی خود می گویی و به شدت از خود راضی شده ای. ناکس با همه بله با ما نیز بله؟ ما که تمام راز های تو را می دانیم و به درجه ضایع بودن چهره ات آگاهیم! انقدر گزاف نگو و خودت را برای ما نگیر اگر نه عکس کارت ملیت را منتشر می کنم!

عشق منی و عشق را صورت شکل کی بود
اینک به صورتی شدی این به مجاز می‌کنی
ای صاحب فال! روزگاری عشق من بودی و من به شدت تو را دوست می داشتم! اما این تم صورتی رنگی که در اینستای خودت برداشتی دارد کم کم حالم را به هم می زند! بهتر است کم کم به فکر رنگ های دیگر باشی یا دور من را به کلی خط بکشی!

بسوزانید هرجا بد مجازی
ای صاحب فال! بهتر است کمی روی فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشی تا انقدر بی در و پیکر و ولنگار نباشد. اصلا ابوی هر کسی را که مشغول کلاه برداری یا سو استفاده از فضای مجازی است بزنید بسوزانید بلکه این فضا نیز کمی امن بشود!

خروشم از تف سینه‌ست و ناله از سر درد
نه چون دگر سخنان کز سر مجاز آید
ای صاحب فال! این هفته اخبار جدیدی به تو می رسد! تاما سعی کن پیش از عمل به آن، نسبت به اعتبار منبع آن اطمینان حاصل کنی! نه این که تا نصف شب در صف بنزین بایستی و سردرد بگیری و بعد که فهمیدی خبر دروغ بوده روی سینه خودت تف بیاندازی! راستی چرا روی سینه خودت تف می اندازی؟ اصلا چطور این کار را می کنی؟!

به خاک پای تو گفتم که تا تو دوست گرفتم
ز دوستان مجازی چو دشمنان برمیدم
ای صاحب فال! چندی است همسرت قهر کرده و حاضر نیست با این وضع به زندگی مشترک ادامه دهد! آن از وضع سر و تیپت! آن هم از اخلاقت! و این هم از شبانه روز در گروه های مجازی چرخیدنت! بهتر است بروی گردنت را کج کنی و به جانش قسم بخوری که دیگر دوستان مجازی را کنار می گذاری و به او توجه بیشتری می کنی!

بس عاشق مجازی کاندر جواب مانده
ای صاحب فال! تازگی ها شاخ شدی و به پی وی هایت را سین نمی کنی و عاشق کشته هایت در حسرت یک جواب یا سین شدن کامنتشان باقی مانده اند! بهتر است خیلی به این چیز ها دل خوش نکنی و هر وقت یک خاستگار واقعی در خانه ات را زد بیایی و پزش را به ما بدهی! این کوکچل ها که همه جا ریخته است!

از هستی مجازی خود شو به کل فنا
ای صاحب فال! فضای مجازی تو را از برنامه های زندگیت به شدت عقب انداخته است! بهتر است هر چه سریعتر از تمامی شبکه ها دلیت اکانت کنی و بروی به زندگی خودت برسی تا از این وضعیت کسالت بار خارج شوی! اصلا برو و از بچه های مردم یادبگیر!

ثبت ديدگاه




عنوان