بدهی کره جنوبی به ایران
طنز روز | لطفا منو بکشید امپراطور!

راه راه:

پارک سو داک، قائم مقام سفیر کره جنوبی در تهران، با ترکیبی از بغض و خجالت و درحالی که سرش را پایین انداخته بود، گفت: “اینکه نمی‌توانیم ۷ میلیارد دلار ایران را بدهیم، بسیار غم انگیز است”
سودا گفت: همه مردم کره از این اتفاق بسیار شرمنده هستند. ما حتی دست به دامن ارباب یونتابال هم شده ایم تا او با استفاده از روابطش یک جوری این پول را به ایران برساند. و یک ملت را از شرمندگی نجات بدهد. ولی خب متاسفانه چون ارباب هم مثل آقای ابطحی شما مشکل پاسپورت دارد! جرات نکرد تحریم ها را دور بزند.
این مقام کره ای با بیان اینکه کره آمادگی این را دارد که ارزشمند ترین دارایی اش یعنی نمک چوسان قدیم را عوض بدهی اش تقدیم ایران کند. گفت: اگر نمک لازم ندارید لطفا منو بکشید!
او در ادامه با بیان اینکه جومونگ هم به دلیل ناتوانی کشورش در پرداخت این بدهی از مردم ایران شرم حضور دارد و با وجود اصرار مدیران چند شبکه تلویزیونی راضی به بازپخش نشده بار دیگر تقاضا کرد که عوض طلب مان او را بکشیم!
وی در حالی که روی زمین خوابیده بود و نعره می‌زد او را بکشیم، قصد داشت چیز دیگری بگوید که یکی از مسئولین دولت سابق وسط حرفش پرید و گفت: شرمندگی کره از ناتوانی در پرداخت طلب ایران هم حاصل تلاش دولت آقای روحانی است. او در ادامه افزود این دولت آقای روحانی بود که با ناتوانی در زنده کردن این طلب باعث شد کره ای ها شرمنده شوند. پس نباید شرمندگی کره جنوبی را به حساب دولت آقای رئیسی گذاشت. او همچنین اعلام کرد سفر آقای رئیسی به دوشنبه راهم آقای روحانی هماهنگ کرده بودند و بلیط شان را هم ما خریده بودیم.
گفتنی است پارک سودا بعد از شنیدن این سخنان، عاجزانه از مسئولین ایرانی درخواست کرد یک ملاقات خصوصی با پدر بابک خرمدین برایش هماهنگ کنند.

ثبت ديدگاه




عنوان