چرا الجزایری‌ها دهن‌شان را نمی‌بندند؟
طنز روز | هورا به فرانسه*

راه راه: این هفته وزیر الجزایری با یادآوری تلفات جدید «هلوکاست اتمی» فرانسه در این کشور، تلاش مذبوحانه‌ای برای انحراف افکار عمومی مخاطبان فارسی‌زبان داشت. این اقدام با هشیاری بی‌بی‌سی و اینترسلمان و پوشش بیست‌و‌چهاری اعتراضات مردمی و البته غیرمردمی خوزستان؛ کاملا بایکوت، مسکوت و نهایتا فراموش شد. تبریک به همه.
فرانسه در دهه شصت میلادی مجموعه آزمایش‌های اتمی‌ای در الجزایر انجام داده است. این آزمایش‌ها در مواردی با قدرت چهار برابر بمباران اتمی آمریکا در هیروشیما، خودش به نوبه خودْ خیلی یونیک و رکورد بوده که ثبت ۱۷ انفجار اتمی در شش سال خاص‌ترش هم کرد. عقب‌ماندگی و ناهنجاری ژنتیکی و سرطان بیش از ۴٠هزار الجزایری هم که به آمار و ارقامش اضافه شد، دیگر واویلا… .
در همین راستا؛ خدا خواست و کشته‌های اعلام شده اعتراضات خوزستان، یکی‌شان متوفای قدیمی داعش و دیگری زنده و در بازداشت از آب در آمد. همزمان؛ یک رسانه بی‌طرف خارجی شهادت مأمور امنیتی به دست «مختششین» را (یاد استاد بهاره رهنما همین وسط گرامی باد) به این صورت تیتر کرد: «ایران می‌گوید یک مأمور امنیتی به دست «معترضین» کشته شده است». یعنی این ضدانقلاب نه تنها مسئولیت اغتشاش در تجمعات بی‌آبی مردم را به عهده نمی‌گیرند؛ بلکه جرم قتل را هم انداختند گردن از مو باریک‌تر خوزستانی‌ها. واقعا این سطح از زرنگ‌بازی را دولت فرانسه هم هنوز دارد تلمّذ می‌کند.
با این حال؛ وقتی آن وزیر الجزایری به فرانسه تذکر داده که «حاجی درسته غرامت‌بده نیستی. می‌دونم کلا اخلاقتونه که گردن هم نمی‌گیرید. ولی اقلا نقشه مناطق آلوده رو بده. خودمون یه کاریش می‌کنیم»، فرانسه بخشی از نقشه‌ها را منتشر کرده است. نقشه‌ها شامل ۱۲٠ درصد خاک آفریقا و اقیانوس‌های اطراف می‌شود که رسما «هورا» دارد.
تا لحظه تنظیم این خبر؛ هیچ رسانه بی‌طرفِ بارسالتی، در حد مواضع اصغر فرهادی علیه ایران در کن هم به این موضوع اشاره نکرده و همه دارند حمله الاحوازیه به مأموران امنیتی استان را پوشش زنده می‌دهند. خدا عقل بدهد.

 

*واکنش شارل دوگل رئیس‌جمهور وقت فرانسه، پس از اولین آزمایش اتمی در الجزایر

ثبت ديدگاه




عنوان