«بیوک میرزایی»بازی درآوردن آقای معاون
طنز روز| ویرایش پیوند فرهنگی قالپاق شهرداری با سران طالبان در شام کاری مستقل

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران، به‌عنوان نفر یکی مانده به آخرِ مرتبط با موضوع مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران، گفت: «تهران از مهاجرین افغان اشباع شده و باید جلوی ورود آن‌ها به تهران گرفته شود».
حالا نحوه واکنش شما به چه صورت باید باشد؟
اگر شما خبرگزاری رسمی دولت هستید و آن مصاحبه را ترتیب داده‌اید، سریع زنگ بزنید به معاون، بگویید این‌بار از پیوندهای فرهنگی ایران و افغانستان بگوید و متن خبر را ویرایش کنید.
اگر خود معاونید، به بیوک میرزایی اقتدا کنید و بگویید: «من نگفتم قالتاق، گفتم قالپاق».
اگر شهردار تهرانید و با به‌روزرسانی نص قانون موفق شده‌اید صندلی شهرداری را به حضور خود مزین کنید، بگویید: «ایشالا گربه بوده» و به شهردارهای قبلی که کار خاصی جز نصب بیلبورد یا قتل همسر Nاُم‌شان نداشتند، بخندید.
اگر فعال سایبری ضدانقلاب هستید، خبر بی‌بی‌سی از این موضع‌گیری غیراخلاقی را ریشیر کنید تا قدمی در راستای ترمیم چهره نحس رسانه‌های لندن برداشته باشید و پولش را بگیرید.
اگر فعال سایبری انقلابی هستید، عکس دختر محجبه‌ای که ماسک و عینک دودی زده و هیچ‌جایش معلوم نیست که ببینید چه خبر است، منتشر کنید و علیه افراط مذهبی‌نمایانی که با پنهان‌سازی «مناظر زیبا» چهره رحمانی اسلام را مخدوش کرده‌اند، بنویسید و آخرش افشاگری کنید که: «معلوم است این‌ها افغانی‌اند».
اگر مستندساز مستقل جنگ و وابسته به نهادهای حکومتی هستید و به تازگی از سفر کاری افغانستان برگشته‌اید، بگویید:«در شام کاری با سران طالبان، ضمن تماشای کنسرت جاز ایشان، از آن‌ها خواستم جلوی هجوم مردم ندید بدید کشورشان به سمت مرزهای تهران را بگیرند. گفت باشه».
اگر افغانستانی متولد و ساکن تهرانید و پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان رفتید دم سفارت آلمان درخواست پناهندگی دادید، معلوم است بلدید. بروید به مناسبت کوچ اجباری شیعیان، به سوئد درخواست پناهندگی بدهید.
اگر افغانستانی متولد و ساکن تهرانید و به‌خاطر مشکلات سرزمین مادری، به اروپا و آمریکا درخواست پناهندگی نداده‌اید و فقط می‌خواهید معمولی زندگی کنید، کلا چیزی نگویید.

ثبت ديدگاه




عنوان